|
|
|
||
The course Art Education Didactics III: Didactic Analysis deals with the study of didactic categories and their application in school art education in connection with actual curricular documents. It acquaints students with the aims, content, and means of art education at the primary level of education. It builds on atelier courses experiences as well as knowledge of theory and history of art. It shows concrete possibilities for how to conceive art education through art projects. It leads students to reflect on the content of the subject at the level of pupils' outcomes and competencies, as well as to reflect on primary school practices and other experiences gained in the school environment. The aim is to lead students to transform their own experience with artistic creation into the planning of art tasks. The prerequisite is a reflection of previous experiences and knowledge in the field, as well as searching for connections with experience gained in the course Art portfolio.
Last update: Fišerová Zuzana, Mgr., Ph.D. (14.02.2022)
|
|
||
Last update: Novotná Magdalena, Mgr., Ph.D. (07.02.2025)
|
|
||
Přímá výuka: 24 hodin Doba očekávané přípravy na 1 cvičení: 2 hodiny Samostudium literatury a práce se studijními materiály (za semestr): 10 hodin Plnění průběžných úkolů (za semestr): 10 hodin Semestrální práce + příprava na zkoušku: 10 hodin Last update: Novotná Magdalena, Mgr., Ph.D. (20.01.2023)
|
|
||
Completing the course successfully: continuous completion of partial tasks, active participation in the class. The examination will take place in the form of a colloquial discussion of a set of reflective art activities. Last update: Novotná Magdalena, Mgr., Ph.D. (20.01.2023)
|
|
||
Povinná literatura: FULKOVÁ, M. Diskurs umění a vzdělávání. Jinočany: H&H, 2008. KAFKOVÁ, H. Plánování výtvarných činností. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2019. KITZBERGEROVÁ. L. Didaktika výtvarné výchovy. Praha: PedF UK 2014. ISBN 978-80-7290-667-3(elektronický text). Základní literatura: CIKÁNOVÁ, K. Kreslete si s námi. Praha, Aventinum 1992,1997. CIKÁNOVÁ, K.: Malujte si s námi. Praha, Aventinum, 1993,1996. HAZUKOVÁ, H., DVOŘÁKOVÁ, D., Situace ve výtvarné výchově. Liberec: PedF TUL, 2002. FULKOVÁ, M.; SLAVÍK, J.; NOVOTNÁ, M.: Výtvarná výchova 6. - 7., 8. - 9. roč. (učebnice). HAZUKOVÁ, H., DVOŘÁKOVÁ, D., Učitelovo rozhodování v situacích výtvarné výchovy. Liberec: PedF TUL, 2002. JAŠURKOVÁ, P. Nápadník do hodin výtvarné výchovy. Brno: Edika, 2015. ROESELOVÁ,V. Námět ve výtvarné výchově. Praha, Sarah, 1995. ROESELOVÁ,V. Řady a projekty ve výtvarné výchově. Praha, Sarah, 1997. ROESELOVÁ, V. Techniky ve výtvarné výchově. Praha, Sarah 1996. SLAVÍK, J., ŠTECH, S., CHRZ, V. Tvorba jako způsob poznávání. Praha: Karolinum, 2013. TULLET, H. Art workshops for children. New York: Phaidon, 2015. Last update: Novotná Magdalena, Mgr., Ph.D. (16.02.2025)
|
|
||
Develop a series of proposals for reflective art activities. Complete sub-tasks in seminars. Actively participate in teaching. Last update: Novotná Magdalena, Mgr., Ph.D. (20.01.2023)
|
|
||
1. Základní didaktické kategorie a jejich funkce. Last update: Kitzbergerová Leonora, PhDr., Ph.D. (23.01.2024)
|
|
||
Last update: Novotná Magdalena, Mgr., Ph.D. (07.02.2025)
|