|
|
|
||
The course develops the ability of reflection and evaluation of perception and art creation. It develops students´ability of communication through images with the aim of future use in elementary art education. The student, as a reflective practitioner, is led to reflect on his own proposed art projects. The subject introduces qualitative research methods used by contemporary art education (case study, grounded theory, action research, art-led research, practice-based research, artography).
Last update: Fišerová Zuzana, Mgr., Ph.D. (14.02.2022)
|
|
||
Studenti a studentky studují roli hodnocení a reflexe tvůrčího předmětu, a to s ohledem na obsah předmětu, kreativitu žáků, kritické myšlení, metakognici, kulturní kompetenci aj. Aktualizují svůj náhled na kontroverzní a aktuální problematiku. Sledují videa a dostupné zdroje. Sdílejí zkušenosti z vlastní školní docházky a škol(institucí), v nichž působí. Seznamují se s aktuálními přístupy reflexe. Rozvíjejí schopnost metakognitivně přistupovat k učení a tvorbě. Last update: Novotná Magdalena, Mgr., Ph.D. (09.09.2024)
|
|
||
Přímá výuka: 24 h Nepřímá výuka celkem: 26h Samostudium: 12h Reflexe výuky: 4h Příprava reflektivního portfolia: 10h Last update: Novotná Magdalena, Mgr., Ph.D. (13.09.2023)
|
|
||
Klasifikovaný zápočet bude udělen na základě plnění průběžných úkolů a testu. Last update: Novotná Magdalena, Mgr., Ph.D. (17.09.2024)
|
|
||
Povinná literatura: Starý, K., Chvál, M., Laufková, V. (2023). Hodnocení pro učení. Praha: PedF UK. Novotná, M. Fremlová, V. (2021) Neviditelní, kteří ukazují a vyprávějí. Praha: Výtvarná výchova 61 (1-2), s. 6-29 Novotná, M. (2019) Portfolio jako nástroj reflexe ve výtvarné výchově. Praha: Výtvarná výchova 59 (1-2), s. 22-37. Doporučená literatura: DYLAN, W., LEAHYOVÁ, S. Zavádění formativního hodnocení. Čtení pomáhá a EDUkační LABoratoř, z. s. 2016. SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-262-9. TOMKOVÁ, A. Práce s žákovským portfoliem v primární škole. In Školní vzdělávací program krok za krokem. Praha: Verlag Dashofer, 2005. Last update: Novotná Magdalena, Mgr., Ph.D. (18.09.2024)
|
|
||
1. Specifika hodnocení ve VV. Typy a formy hodnocení ve VV. Hodnocení nebo reflexe? 2. Reflektivní praktik D. Schona. 3.-5. Kritéria hodnocení, jejich formulace ve výtvarném úkolu. 6. Formativní hodnocení ve VV, reflektivní přístup, rozvoj myšlení žáků. 7. Reflektivní dialog jako metoda VV. 8. Kvalita dětských výtvarných prací. 9. Druhy formy reflexe. 10. Výtvarné portfolio jako specifický druh výtvarné reflexe a jeho možnosti. 11. Výzkum ve VV a jeho metodika. Participační, akční výzkum a metoda a/r/tography. 12. Reflexe kurzu, kontextualizace poznatků. Last update: Novotná Magdalena, Mgr., Ph.D. (13.09.2023)
|
|
||
Studenti a studentky uvažují o otázce hodnocení a reflexe v širším kontextu kulturní kompetence, kreativity, metakognice, tvorby. Poznávají a testují aktuální formy reflexe. Navrhují a realizují aktivity reflektující receptivní i tvůrčí činnosti. O svých návrzích i reflexi uvažují v nadhledu (metakognitivně). Doplňují reflektivní portfolio o další součásti. Čtou odbornou literaturu. Last update: Novotná Magdalena, Mgr., Ph.D. (09.09.2024)
|