|
|
|
||
The course is focused on acquiring practical teaching skills. Students observe, analyze and realize the teaching practices of their colleagues. They realize and verify their own pedagogical experiments. The experience is reflected. Observation, analysis, and reflection of art education in relation of the culture, art theory, didactics, and experiences acquired by the author's artwork. The course leads students to connect the practice with the acquired theory.
Last update: Fišerová Zuzana, Mgr., Ph.D. (14.02.2022)
|
|
||
V průběhu prvního pololetí se studentky a studenti pravidelně účastní výuky výtvarné výchovy, kde uplatní své dosavadní znalosti a dovednosti a kompetence dle Opakovaně vyučují výtvarnou výchovu, čímž realizují a ověřují vlastní didaktické návrhy. Reflekují je v několika fázích: vrstevnickou reflexí, reflexí s učitelem/učitelkou a návrhem alterací. Last update: Novotná Magdalena, Mgr., Ph.D. (09.09.2024)
|
|
||
A. studenti připraveně vyučují (v tandemu či samostatně, celou nebo část hodiny na základě vlastní přípravy v rozsahu 12 hodin. D. studenti se účastní reflektivního semináře a stráví vrstevnickou reflexí v tandemu 16h. E. samostudium, příprava výtvarných činností 32h. Last update: Novotná Magdalena, Mgr., Ph.D. (30.09.2024)
|
|
||
Odevzdání reflektivního deníku (plány výtvarných činností, fotodokumentace prací žáků a jejich komentářů, reflexe odučených hodin, vrstevnická reflexe, reflexe pedagoga, navržené alterace). Prezentace hlavních zjištění týkajících se výuky VV. Last update: Novotná Magdalena, Mgr., Ph.D. (09.09.2024)
|
|
||
Novotná, M., Fulková, M., Sýkora, J. (2023) Hledání Japonska. Transkulturní inspirace ve výtvarné edukaci. Praha: Pedagogická fakulta UK. https://1url.cz/V1lF5 Marie Fulková, Lucie Jakubcová, Vladimíra Sehnalíková; GALERIJNÍ A MUZEJNÍ EDUKACE I, Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta 2011, Uměleckoprůmyslové museum v Praze 2011 Marie Fulková, Lucie Jakubcová, Leonora Kitzbergerová, Vladimíra Sehnalíková, GALERIJNÍ A MUZEJNÍ EDUKACE II, Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta a Uměleckoprůmyslové muzeum v Praze, 2013 Marie Fulková, Marie Novotná, VÝTVARNÁ VÝCHOVA PRO 6. A 7. ROČNÍK ZÁKLADNÍ ŠKOLY A VÍCELETÁ GYMNÁZIA, Fortuna 1999, počet stran 117 Marie Fulková, Marie Novotná, Jan Slavík, Jan Smolík, Klára Smolíková, VÝTVARNÁ VÝCHOVA PRO 8. A 9. ROČNÍK ZÁKLADNÍ ŠKOLY A VÍCELETÁ GYMNÁZIA, Fortuna 1997, počet stran 126 Martin Raudenský a Kateřina Dytrtová (ed.), KO-TEXT – Tvar, zvuk a gesto, tvůrce, učitel a žák, Fakulta umění a designu Univerzity J. E. Purkyně 2015, 200stran Cikánová, K.: Kreslete si s námi. Praha, Aventinum 1992,1997 Cikánová, K.: Malujte si s námi. Praha, Aventinum 1993,1996 Cikánová, K.: Objevujte s námi tvar. Praha, Aventinum 1995 Cikánová, K.: Tužkou, štětcem nebo myší. Praha, Aventinum 1998 Roeselová, V. Řady a projekty ve výtvarné výchově. Praha: Sarah 1997. ISBN 80-902267-2-8 Roeselová,V. : Námět ve výtvarné výchově. Praha, Sarah 1995 Roeselová,V. : Řady a projekty ve výtvarné výchově. Praha, Sarah 1997 Roeselová,V. : Techniky ve výtvarné výchově. Praha, Sarah 1996 Kovář, P., Kovářová, M., Navrátil, O., Garguláková Navrátilová, M. To bych zvládl taky, umění moderny v komiksech, Brno: MU 2017 Tullet, H. Art workshops for children. New York: Phaidon, 2015. ISBN 978-0-7148-6973-5 Kubát, M. Ať se tužka zapotí. Praha: Nakladatelství V, 2021 Domlátilová, K., Freitagová, M., Horák, O., Lahodová, K. Klacky v galerii, obrazy za miliony a co znamená krabice od pracího prášku. Praha: Galerie Rudolfinum Weltmanová, A. Tohle není matika. Brno: Computer Press 2015 Fišer, Havlík, Horáček, R. Slovo, akce, obraz. Brno: MU 2010. Jašurková, P. Nápadník do hodin výtvarné výchovy. Brno: Edika 2015. Šamšula, P.: Obrazárna v hlavě 1. - 10. Praha, Práce 1996 - 2001 (učebnice k dějinám umění) Michael Bird, Van Goghova hvězdná noc - Dějiny umění v příbězích pro děti, Praha: Albatros Media a. s., 2017 ŘEPA, Karel, POSPÍŠIL, Aleš, DUCHKOVÁ, Zuzana & Michal FILIP. Krajina jako námět a médium ve výtvarné výchově. Olomouc: Česká sekce INSEA. 2020. 251 s. ISBN 978-80-904268-5-6. Internetové zdroje https://www.nedatovano.cz -https://www.tate.org.uk/kids/make/cut-paste/play-collage https://www.tate.org.uk/art/student-resource/exam-help/myths-and-legends https://ngp-prod.brainz.cz/storage/2769/Mikulas-Medek_Nahy-v-trni.pdf https://artsandculture.google.com/entity/sol-lewitt/m03v9b1?categoryId=artist&hl=cs Last update: Novotná Magdalena, Mgr., Ph.D. (18.09.2024)
|
|
||
REflektivní profesní portfolio: příprava hodiny dokumentace (vizuální i slovní) reflexe odučené dodiny dle reflektivního rámce vrstevnická reflexe reflexe učitele a vedoucí praxe alterace +prezentace získaných zkušeností Last update: Novotná Magdalena, Mgr., Ph.D. (13.09.2023)
|
|
||
Dílčími výsledky učení jsou plány vyučovacích jednotek, jejich realizace, průběžné reflektivní dialogy, alterace didaktických intervencí. Souhrnným výstupem je reflektivní výtvarné portfolio (reflektivní deník). Last update: Novotná Magdalena, Mgr., Ph.D. (09.09.2024)
|