In particular, the students will be acquainted with the specific features of irregular and distance learning and the methodology and work in such a form of study with rules of how to use on-line consultations and possibility to discuss through the Internet. The introduction into the principles of dealing with study texts for irregular students and textbooks and the obligations of students in a self-managed study process form an integral part of the methodology.
Last update: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (12.09.2012)
Studenti se seznámí se specifickými podmínkami kombinovaného a distančního studia a metodikou práce v takovéto formě studia, s pravidly využívání on-line konzultací a diskuse přes internet. " Součástí uvedení do metodiky kombinovaného studia je i seznámení se zásadami práce s "distančními studijními texty a učebnicemi" a s povinnostmi studentů v rámci řízeného samostudia.
Last update: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (12.09.2012)
Aim of the course -
The aim of study methodology with irregular elements of distant curriculum is the introduction of students into the problems and methods of irregular study and familiarization with the requirements of self-managed revision.
Last update: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (12.09.2012)
Cílem metodiky studia s distančními prvky je uvedení posluchačů do problematiky a metod kombinovaného studia a seznámení s požadavky řízeného samostudia.
Last update: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (12.09.2012)
Literature -
DVOŘÁKOVÁ, E. Několik poznámek o distančním vzdělávání. Liberec : Technická univerzita, 1999. ISBN 80-7083-332-7.
CHAROUZEK, Z.; PAVLÍK, O. Distanční vzdělávání : Základní charakteristiky a realizační možnosti : Studijní materiál pro řízené sebevzdělávání. Praha : Akademie J. A. Komenského, 1993.
ZLÁMALOVÁ, H. Úvod do distančního vzdělávání. 2. vyd. Praha : Centrum pro studium vysokého školství, 2000. ISBN 80-86302-10-5.
Last update: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (17.10.2010)
DVOŘÁKOVÁ, E. Několik poznámek o distančním vzdělávání. Liberec : Technická univerzita, 1999. ISBN 80-7083-332-7. CHAROUZEK, Z.; PAVLÍK, O. Distanční vzdělávání : Základní charakteristiky a realizační možnosti : Studijní materiál pro řízené sebevzdělávání. Praha : Akademie J. A. Komenského, 1993. ZLÁMALOVÁ, H. Úvod do distančního vzdělávání. 2. vyd. Praha : Centrum pro studium vysokého školství, 2000. ISBN 80-86302-10-5.
Last update: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (12.09.2012)
Requirements to the exam -
Active participation at teaching.
Last update: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (05.10.2010)
Aktivní účast na výuce.
Last update: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (12.09.2012)
Syllabus -
Content of the course:
presentation of schools as academic institutions;
introduction into the conditions of study at university;
the obligations and rights of the students;
the basic study provisions and regulations;
the system of support and the possibilities of its utilization.
Last update: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (31.10.2010)
Obsahové vymezení: - prezentace školy jakožto vysokoškolské instituce; - seznámení s podmínkami studia na vysoké škole; - s povinnostmi a právy studenta; - se základními studijními předpisy a ustanoveními; - s podpůrným systémem a možnostmi jeho využívání.