|
|
|
||
Introduction to art education. Understanding of the specificity of visual perception, expression and feeling and their role in
childrens developement in today visaul culture. Ways of preparing after school activities for children.
Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (16.02.2009)
|
|
||
Aim of this course is to introduce contemporary art education, its theory and praxis. It also aims to explain the specifity of art perception and creation for childrens developement. It explains basic terms, themes and issues of art education in relation to after school activities. Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (16.02.2009)
|
|
||
ADAMEC,J; BLÁHA, J.; ŠMAŠULA, P.: Průvodce výtvarným uměním (I.-VI.díl), Praha, Práce 1993 - 1996 HAZUKOVÁ, H., ŠAMŠULA, P.: Didaktika výtvarné výchovy I., Praha: PedF UK, 2005, ISBN: 80-7290-237-7 ROESELOVÁ, V.: Didaktika výtvarné výchovy V., Praha: PedF UK, 2003, ISBN: 80-7290-129-X HAZUKOVÁ, H.; ŠAMŠULA, P. Didaktika výtvarné výchovy I. Praha : Univerzita Karlova, vydavatelství Karolinum, 1991. ISBN 80-7066-368-5. CIKÁNOVÁ, K. Kreslete si s námi. Praha : 2.vydání Aventinum, 1997. ISBN 80-85277-79-4. CIKÁNOVÁ, K. Malujte si s námi. Praha : 2. vydání Aventinum, 1996. ISBN 80-7151-468-3. ROESELOVÁ, V. Techniky ve výtvarné výchově. Praha : Sarah, 1996. ISBN 80-902267-1-X. ROESELOVÁ, V. Řady a projekty ve výtvarné výchově. Praha : Sarah, 1997. ISBN 80-902267-2-8 SLAVÍKOVÁ, V.: Dívej se, tvoř a povídej! -- Artefiletika pro předškoláky a mladší školáky. Praha: Portál, 2007, ISBN: 80-7367-322-3 Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (16.02.2009)
|
|
||
seminary Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (16.02.2009)
|
|
||
literature, to be specified on the lecture, short reflection Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (16.02.2009)
|
|
||
Visual perception, imagination and expression in the context of contemporary visual culture. Todays art education and its place in educational process. Therapeutical possibilities of art education. After school activities and art eduvcation. Theory: 1. Visual perception, expression and imagination Visual culture, perception, feelings, visual thinking, visual expression. Art amd childrens art. Creativity, fantasy and spontaneity. 2. Art education Educational content of art education. Art education and its role in childrens developement. Artefiletics. Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (16.02.2009)
|