The aim of the course is to acquaint students with preceptorship and the basic field pedagogy competences of the tutor profession, and selected issues of current schools.
Last update: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (05.10.2010)
Cílem kurzu je seznámit studenty oboru vychovatelství se základními kompetencemi učitelského povolání a s vybranými aktuálními problémy současné školy.
Last update: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (05.10.2010)
Literature -
Literature:
KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení - kooperativní škola. Praha : Portál, 1998.
KAŠOVÁ, J.aj. Škola trochu jinak. Kroměříž : Iuventa, 1995.
Práva dítěte v dokumentech. Praha, MV 1998
PRŮCHA, J. Vzdělávání a školství ve světě. Praha : Portál, 1999.
PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha : Portál, 1997.
RÝDL, K. Alternativní pedagogické hnutí v současné společnosti. Brno : Zeman, 1994.
RÝDL, K. Inovace školských systémů. Praha : ISV, 2003.
SILBERMAN, M. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování. Praha : Portál, 1997.
ZIEGENSPECK, J. K problému známkování ve škole. Pardubice: EFFE, 2002.
Last update: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (05.10.2010)
KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení - kooperativní škola. Praha : Portál, 1998.
KAŠOVÁ, J.aj. Škola trochu jinak. Kroměříž : Iuventa, 1995.
Práva dítěte v dokumentech. Praha, MV 1998
PRŮCHA, J. Vzdělávání a školství ve světě. Praha : Portál, 1999.
PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha : Portál, 1997.
RÝDL, K. Alternativní pedagogické hnutí v současné společnosti. Brno : Zeman, 1994.
RÝDL, K. Inovace školských systémů. Praha : ISV, 2003.
SILBERMAN, M. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování. Praha : Portál, 1997.
ZIEGENSPECK, J. K problému známkování ve škole. Pardubice: EFFE, 2002.
Last update: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (04.01.2010)
Syllabus -
? parties involved in educational and learning processes in schools
? pedagogical approach (learning theory) and its manifestation in school practice
? personality of an adult (teacher, parent) and its interaction with children of older school age and high school students
? educational processes in school, introduction into the problems of the general and school framework of curriculum
? forms of cooperation with teachers and knowledge of motivational processes and the choice of programs for leisure activities, which would follow the current school topics or on contrary could provide the introduction into these
? the concept of educational policy for regional education
? development abroad
Last update: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (05.10.2010)
? Aktéři výchovných a vzdělávacích procesů ve škole.
? Pedagogické koncepce (teorie učení) a jejich projevy ve školní praxi.
? Osobnost dospělého (učitel, rodič) a její interakce s dětmi staršího školního věku a se středoškoláky.
? Vzdělávací procesy ve škole, seznámení s problematikou rámcového a školního kurikula.
? Formy spolupráce s učiteli a znalost motivačních postupů a volba programů pro volnočasové aktivity, které by navazovaly na aktuální školní témata nebo je naopak mohly uvádět.
? Koncepce vzdělávací politiky pro regionální školství.