|
|
|
||
Studenti se v předmětu seznámí s diagnostickými postupy a metodami, které se používají u dětí v rámci diagnostiky vývoje řeči a narušeného vývoje řeči.
Poslední úprava: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (15.10.2018)
|
|
||
- zpracování seminární práce - diagnostické materiály; - ústní zkouška Poslední úprava: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (30.10.2019)
|
|
||
BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDOVÁ, V. Diagnostika dítěte předškolního věku. Brno: ePRESS, 2008. DURDILOVÁ, L., KLENKOVÁ, J.. Slovní zásoba dětí předškolního věku. Praha: UK, 2014. LECHTA, V. a kol. Diagnostika narušené komunikační schopnosti. Praha, Portál 2003. SAIDLOVÁ MÁLKOVÁ, G., SMOLÍK, F. Diagnostika jazykového vývoje. Praha: Grada, 2015
další odborné zdroje budou uvedeny v průběhu přednášek a seminářů Poslední úprava: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (15.10.2018)
|
|
||
Logopedická intervence v raném a předškolním věku zaměřena na diagnostiku narušené komunikační schopnosti. Komplexní diagnostika v rámci skupiny odborníků, diferenciální diagnostika. Úrovně logopedické diagnostiky (orientační, základní, speciální vyšetření). Vyšetřovací metody, postupy. Využití testových materiálů, standardizovaných a nestandardizovaných nástrojů, testových baterií. Prognóza. Diagnostika opožděného vývoje řeči, specificky narušeného vývoje řeči - vývojové dysfázie, mutismu, dyslalie, dysartrie. Diferenciální diagnostika. Poslední úprava: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (15.10.2018)
|