Předmět vede studenty k praktickému využití znalostí získaných ve studijních předmětech. Je zaměřen na specifickou problematiku v raném, předškolním a školním věku dětí a žáků s narušenou komunikační schopností. Praxe probíhá pod supervizí zvoleného pracoviště a garanta oborové praxe. Student se aktivně podílí na speciáněpedagogickém procesu, je schopen interpretovat a obhájit zvolené postupy, metody, posloupnost, jenž v praxi aplikoval. Své působení a závěry z praxe prezentuje formou, která je předem stanovena.
Poslední úprava: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (10.06.2018)
The course is focused on the practical use of knowledge gained in study subjects. It is focused on specific issue in the early, pre-school and school age of children and pupils with communication disability. The practice is supervised by the chosen institution and the garant of the professional practice. The student is actively involved in the special educational process, is able to interpret and defend the selected procedures, methods and sequences, which he applied in practice. He presents his work and conclusions from practice in a form that is set in advance.
Poslední úprava: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (30.10.2019)
Podmínky zakončení předmětu -
K ukončení předmětu je požadováno zpracování deníku z praxe, v němž bude zachycen průběh odborné praxe; stručná charakteristika zařízení, ktré odbornou praxi poskytovalo. Rozpracování charakteristiky dětí, žáků, klientů u nichž byla realizována logopedická intervence, stanovené diagnózy, průběh logopedické intervence.
Poslední úprava: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (11.09.2017)
To pass the course it is required to prepare a diary from practice, which will capture the professional practice, a brief description of the institution which professional practice has provided. Elaboration of the characteristics of children, pupils or clients, diagnoses and process of speech therapy and intervention.
Poslední úprava: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (30.10.2019)
Literatura -
Povinná literatura:
BARTOŇOVÁ, M., PIPEKOVÁ, J. Manuál pro pedagogickou praxi: teorie a praxe. Brno: Masarykova univerzita, 2011. ISBN 978-80-210-5497-4.
BENDL, S., KUCHARSKÁ, A. (ed.) a kol. Kapitoly ze školní pedagogiky a školní psychologie - skripta pro studenty vykonávající pedagogickou praxi. Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2008.
KEPKA, J. a KLEČKOVÁ, G. Pedagogická praxe: metodické pokyny. Vyd. 1. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2007, 152 s. ISBN 978-80-7043-590-8.
KOL.AUTORŮ Soubor metodických materiálů pro asistenty pedagoga. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015.
Doporučená literatura:
BENDOVÁ, P. a kol. Kompenzační pomůcky pro osoby se specifickými potřebami. Olomouc: Univerzita Palackého 2006. ISBN 80-244-1436-8.
ČÁP, J., MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha: Portál 2007. ISBN 978-80-7367-273-7.
SLOWÍK, J. Komunikace s lidmi s postižením. Praha: Portál 2010. ISBN 978-80-7367-691-9.
MAREŠ, J., KŘIVOHLAVÝ, J. Komunikace ve škole. Brno: Masarykova univerzita 1995. ISBN 80-210-1070-3.
NELEŠOVSKÁ, A., SVOBODOVÁ, J. Pedagogická praxe : Praktická příručka určená studentům prezenčního studia oboru učitelství pro I. st. ZŠ. Olomouc: Univerzita Palackého 2000. ISBN 80-244-0171-1.
Poslední úprava: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (30.10.2019)
BARTOŇOVÁ, M., PIPEKOVÁ, J. Manuál pro pedagogickou praxi: teorie a praxe. Brno: Masarykova univerzita, 2011. ISBN 978-80-210-5497-4.
BENDL, S., KUCHARSKÁ, A. (ed.) a kol. Kapitoly ze školní pedagogiky a školní psychologie - skripta pro studenty vykonávající pedagogickou praxi. Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2008.
KEPKA, J. a KLEČKOVÁ, G. Pedagogická praxe: metodické pokyny. Vyd. 1. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2007, 152 s. ISBN 978-80-7043-590-8.
KOL.AUTORŮ Soubor metodických materiálů pro asistenty pedagoga. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015.
BENDOVÁ, P. a kol. Kompenzační pomůcky pro osoby se specifickými potřebami. Olomouc: Univerzita Palackého 2006. ISBN 80-244-1436-8.
ČÁP, J., MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha: Portál 2007. ISBN 978-80-7367-273-7.
SLOWÍK, J. Komunikace s lidmi s postižením. Praha: Portál 2010. ISBN 978-80-7367-691-9.
MAREŠ, J., KŘIVOHLAVÝ, J. Komunikace ve škole. Brno: Masarykova univerzita 1995. ISBN 80-210-1070-3.
NELEŠOVSKÁ, A., SVOBODOVÁ, J. Pedagogická praxe : Praktická příručka určená studentům prezenčního studia oboru učitelství pro I. st. ZŠ. Olomouc: Univerzita Palackého 2000. ISBN 80-244-0171-1.
Poslední úprava: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (30.10.2019)