*K dispozici online.
BLAŽKOVÁ, R. et al. Poruchy učení v matematice a možnosti jejich nápravy. Brno: Paido, 2000.
HEJNÝ, M. Teória vyučovania matematiky 2. Bratislava: SPN 1990.
HEJNÝ, M., KUŘINA, F. Dítě, škola matematika: konstruktivistické přístupy k vyučování. Praha: Portál, 2001.
*HEJNÝ, M., NOVOTNÁ, J., STEHLÍKOVÁ, N. (Eds.). Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky. Praha: UK v Praze, PedF, 2004.
*HOLÁ, E., NOVÁK, M., PROKOPOVÁ MACHALOVÁ, P., VONDROVÁ, N. Přímá a nepřímá úměrnost. Praha: ČŠI, 2015.
HOŠPESOVÁ, A., KUŘINA, F., CACHOVÁ, J., MACHÁČKOVÁ, J., ROUBÍČEK, F., TICHÁ, M., VANÍČEK, J. Matematická gramotnost a vyučování matematice. České Budějovice: Jihočeská univerzita, 2011.
*JANDA, D., VONDROVÁ, M., TŮMOVÁ, V. Pojmotvorný proces v oblasti míry v geometrii. Praha: PedF UK, 2019.
*JANÍK, T. et al. Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky. Brno: Masarykova univerzita, 2013.
*Kol. autorů. Podíl učitele matematiky na tvorbě ŠVP. Materiály k projektu ESF. 1. vyd. Praha: JČMF, 2006.
*NOVÁKOVÁ, E., VONDROVÁ, N. Tematické okruhy Číslo a početní operace, Číslo a proměnná. In: FUCHS, E.,
ZELENDOVÁ, E. Metodické komentáře ke Standardům pro základní vzdělávání. 1 vyd. Praha: NÚV, 2015, s. 8–41.
*RENDL, M., VONDROVÁ, N., HŘÍBKOVÁ, L., JIROTKOVÁ, D., KLOBOUČKOVÁ, J., KVASZ, L., PÁCHOVÁ, A.,
PAVELKOVÁ, I., SMETÁČKOVÁ, I., TAUCHMANOVÁ, E., ŽALSKÁ, J. Kritická místa matematiky na základní škole očima učitelů. 1 vyd. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2013.
VANÍČEK, J. Počítačové kognitivní technologie ve výuce geometrie. Praha: PedF UK, 2009.
*VANÍČEK, J. Změní počítače školskou matematiku? In Rosecký, J. (ed.) Počítač ve škole 2016 - sborník příspěvků. Nové Město na Moravě: GVM, 2016.
*VONDROVÁ, N. Úvod do didaktiky matematiky. 1. vyd. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2014.
VONDROVÁ, N. Didaktika matematiky pro učitele jako prostředek na zvládání kritických míst matematiky. Praha: PedF UK, 2019.
Časopisy pro učitele matematiky (Učitel matematiky, Matematika-fyzika-informatika).
Sborníky z konferencí pro učitele matematiky (např. Dva dny s didaktikou matematiky, Jak učit matematice žáky ve věku 11-15 let, Setkání učitelů všech typů a stupňů škol, Ani jeden matematický talent nazmar).
Publikace mezinárodních srovnávacích výzkumů pro matematiku na webu ČŠI.
Národní srovnávací testy (Maturita, přijímací zkoušky: www.cermat.cz)
Poslední úprava: Krejčová Karolína, Bc., DiS. (20.12.2024)