|
|
|
||
Kurz Český znakový jazyk - lektorská cvičení II přímo navazuje na kurz Český znakový jazyk - lektorská cvičení I; na kurz Český znakový jazyk - lektorská cvičení II dále navazuje kurz Český znakový jazyk - lektorská cvičení III. Cílem celého čtyřsemestrálního kurzu je dosažení jazykových kompetencí studentů odpovídajících přibližně úrovni B2+/C1 dle SERRJ.
V kurzu je kladen důraz na uvědomělé užívání českého znakového jazyka - a to v oblasti percepce, produkce, interakce a částečně i mediace. Při práci v kurzu je pozornost průběžně zaměřena na tři základní okruhy (v nichž jsou zároveň upevňovány a prohlubovány dosud nabyté dovednosti a znalosti): 1. Vybrané jazykové a komunikační jevy, 2. Vybraná slovní zásoba (soustředěná v tematických okruzích), 3. Práce s texty (včetně překladů čeština - český znakový jazyk a obráceně, pokud to povaha textů umožňuje) Poslední úprava: Hudáková Andrea, Mgr., Ph.D. (02.02.2023)
|
|
||
Studenti budou mít upevněné, prohloubené a rozšířené znalosti českého znakového jazyka a kompetence týkající se jeho užívání (s akcentem na rovnoměrné zvládání recepčních a produkčních dovedností, částečně i dovedností překladatelských, a prohlubování uvědomělého užívání českého znakového jazyka, s důrazem na specifické rysy lišící znakové jazyky od jazyků mluvených). Poslední úprava: Hudáková Andrea, Mgr., Ph.D. (21.01.2021)
|
|
||
Aktivní účast v kurzu (účast min. 75 %), plnění průběžně zadávaných úkolů, ústní zápočtový test (min. úspěšnost 75 %).
Poslední úprava: Nováková Radka, Mgr. (02.02.2023)
|
|
||
Český znakový jazyk pro pedagogy českých neslyšících I., II., III. [DVD-ROM] Praha: JC Ulita, 2011.
Poslední úprava: Bělehrádková Kateřina, Mgr. Bc. (28.07.2020)
|
|
||
V kurzu je kladen důraz na rovnoměrné zvládání recepčních a produkčních dovedností, částečně i dovedností překladatelských, a prohlubování uvědomělého užívání českého znakového jazyka, s důrazem na specifické rysy lišící znakové jazyky od jazyků mluvených. Při percepci je sledována zejména míra a přesnost porozumění, při produkci foneticko-fonologické provedení, rozsah a přiměřenost volby slovní zásoby, aplikace gramatických jevů, celková srozumitelnost a plynulost, v konverzaci pak dále komunikační pohotovost a „navázání na komunikačního partnera a situaci“. Vzhledem k poměrně vysoké úrovni svých jazykových a komunikačních kompetencí, jsou frekventanti kurzu záměrně a často konfrontováni s idiolekty různých uživatelů českého znakového jazyka a jejich prostřednictvím obecněji se sociálním (zvl. generačním) a regionálním rozrůzněním českého znakového jazyka. Při práci v kurzu je pozornost průběžně zaměřena na tři základní okruhy (v nichž jsou zároveň upevňovány a prohlubovány dosud nabyté dovednosti a znalosti): Poslední úprava: Nováková Radka, Mgr. (02.02.2023)
|
|
||
Kurz je určen studentům samostatného a sdruženého navazujícího magisterského studia studijního programu Čeština v komunikaci neslyšících. Poslední úprava: Hudáková Andrea, Mgr., Ph.D. (21.01.2021)
|