|
|
|
||
Přednáška je zaměřena na shrnutí a ucelení poznatků společenských věd, které jsou předpokladem pro didaktickou analýzu socio ekonomických témat geografie vzdělávací oblasti člověk a jeho svět. V seminářích se na vybraných společenskovědních tématech (učiva socio ekonomické geografie a finanční gramotnosti) studenti seznamují s ukázkami různých metod práce, vyhodnocují jejich cíle a hledají další možnosti rozvíjení požadovaných dovedností u žáků.
Poslední úprava: Dvořáková Michaela, Ing., Ph.D. (05.10.2020)
|
|
||||||||||||||||
Celý kurz s podrobnými informacemi k plnění předmětu a zadáním úkolů je dostupný na Moodle https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=17269 Příprava na výuku
Plnění předmětu
Poslední úprava: Dvořáková Michaela, Ing., Ph.D. (24.02.2025)
|
|
||
Poslední úprava: Dvořáková Michaela, Ing., Ph.D. (30.01.2025)
|
|
||
Pasch, M. (2005). Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Vyd. 2. Praha: Portál. Dvořáková,M.; Dvořák,D.(2005). Společenskovědní vzdělávání. In. V. Spilková a kol.: Proměny primárního vzdělávání v ČR. Praha: Portál. Dvořáková, M; Stará, J. (2010): Společnost 4 a 5 nakladatelství Fraus učebnice a příručka učitele. Plzeň: Fraus. DOPORUČENÁ LITERATURA Dvořáková, M. (2021). Odkud se berou? Dětská pojetí oběhu peněz. Pedagogika. 71(2), 221-238 Dvořák, D. & Dvořáková, M. (2018). Kurikulární reformy v anglofonních zemích: tři případy proměny historického učiva v primárním vzdělávání. Kirste, R. & Schultze. H. & Tworuschka,U.(2002): Svátky světových náboženství. Praha: Vyšehrad. Poslední úprava: Dvořáková Michaela, Ing., Ph.D. (28.01.2023)
|
|
||
1. Osídlení české krajiny, předpoklady vzniku sídel a jejich funkce v krajině 2. Proměny funkce měst v čase, památky jako propojení s minulostí 3. Výuka rozvíjející pojmové myšlení na ukázkách zeměpisných témat 4. Orientace v prostoru, konstrukce plánu a kognitivní vývoj dětí mladšího školního věku 5. Mapa, možnosti záznamu výškových poměrů krajiny do map, konkrétní a abstraktní myšlení, demonstrační úlohy 6. Náslechy ve výuce prvouky a vlastivědy, reflexe s vyučujícími 7. Náslechy ve výuce prvouky a vlastivědy, reflexe s vyučujícími 8. Terénní výuka orientace v krajině 9. Přírodní prostředí a hospodářské aktivity člověka, druhy a typy půd, zemědělství a jeho předpoklady 10. Lokalizační faktory průmyslu, ekonomické zdroje v minulosti a dnes 11. Socioekonomická charakteristika okresu Poslední úprava: Dvořáková Michaela, Ing., Ph.D. (30.01.2025)
|