|
|
|
||
Předmět definuje specifické poruchy učení a chování, poskytuje základní psychosociální a pedagogickou charakteristiku jedinců se specifickými poruchami učení a chování, seznamuje se strategiemi a přístupy v jejich inkluzivní edukaci.
Poslední úprava: Linková Marie, PhDr., Ph.D. (13.09.2022)
|
|
||
Předmět má za úkol seznámit posluchače s problematikou specifických poruch učení a chování, se současnými trendy ve výchově a vzdělávání žáků se specifickými vzdělávacími potřebami. Poslední úprava: Linková Marie, PhDr., Ph.D. (13.09.2022)
|
|
||
Očekávaná zátěž studenta 2 kredity x 25 = 50 hod., z toho účast na výuce 8 hod., příprava na přednášky/semináře, studium literatury, příprava práce materiálového typu, příprava na ukončení kurzu 42 hod. Poslední úprava: Linková Marie, PhDr., Ph.D. (11.09.2023)
|
|
||
KREJČOVÁ, L., BODNÁROVÁ, Z. (2018). Specifické poruchy učení. Dyslexie, dysgrafie, dysortografie. Praha: Edika. LECHTA, V. (ed.). (2016). Inkluzivní pedagogika. Praha: Portál. MICHALOVÁ, Z. (2016). Specifické poruchy učení. Havlíčkův Brod: TOBI (Tobiáš). PTÁČEK, R., PTÁČKOVÁ, H. (2018). ADHD – variabilita v dětství a dospělosti. Praha: Karolinum. ZELINKOVÁ, O. (2015). Poruchy učení – dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspraxie, ADHD. Praha: Portál. Poslední úprava: Linková Marie, PhDr., Ph.D. (13.09.2022)
|
|
||
test (min. 70%) Poslední úprava: Linková Marie, PhDr., Ph.D. (13.09.2022)
|
|
||
Obsahové vymezení: 1. Vymezení základní problematiky. 2. Definice a projevy specifických poruch učení (dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspraxie). 3. Definice a projevy ADHD. 4. Etiologie specifických poruch učení a chování. 5. Organizace výchovně-vzdělávacího procesu. Podpůrná opatření. Poslední úprava: Linková Marie, PhDr., Ph.D. (13.09.2022)
|
|
||
On-line studijní opora na adrese: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=8918 Heslo pro hosty: akredkpg19 Poslední úprava: Zvírotský Michal, PhDr., Ph.D. (21.01.2020)
|
|
||
Studující:
Poslední úprava: Linková Marie, PhDr., Ph.D. (20.09.2024)
|