PředmětyPředměty(verze: 970)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Hör- und Sprechübungen - ADE120029
Anglický název: German Listening and Speaking Exercises
Zajišťuje: Ústav germánských studií (21-UGS)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2024
Semestr: zimní
Body: 0
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: němčina
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Je zajišťováno předmětem: ADE120025
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: Mgr. Věra Hejhalová, Ph.D.
Záměnnost : ADE120005, ADE120025
Je záměnnost pro: ADE110174, ADE120025
Anotace -
Komunikační cvičení je přibližně zaměřeno na jazykovou úroveň B2 SERR. Cvičení jsou přizpůsobena potřebám studentů.
Důraz je kladen na poslechové a mluvní dovednosti. Ústřední pozornost je věnována každodennímu jazyku s odkazem na kulturní témata a také na aktuální diskurzy v německy mluvícím světě.
Cílem je zejména zlepšení poslechové kompetence v kontextu komunikace: selektivní, kurzorické a globální porozumění mluvenému slovu. Přihlíží se k základním varietám němčiny na standardní a substandardní úrovni jakož i k regionálnímu zabarvení a individuálním rozdílnostem.
Poslední úprava: Zbytovský Štěpán, Mgr., Ph.D. (27.06.2023)
Cíl předmětu -

Cílem předmětu je trénink ústní jazykové a komunikační kompetence se zamřením na slovní zásobu. 

Cíl je určen liniemi Evropského referenčního rámce pro jazyky na úrovni B2: "Uživatel je schopen porozumět hlavním významům komplexních textů na konkrétní i abstraktní témata; rozumí také odborným diskusím ve svém oboru. Dokáže se dorozumět spontánně a plynule, takže je umožněn běžný rozhovor s rodilým mluvčím na obou stranách bez větší námahy. Dokáže se vyjádřit k širokému spektru tématu jasně a detailně, dokáže zaujmout postoj k aktuálním otázkám und uvést klady a zápory různých řešení.

Poslední úprava: Hejhalová Věra, Mgr., Ph.D. (24.05.2023)
Podmínky zakončení předmětu -

Předpokladem pro kladné ukončení předmětu je: pravidelná docházka (povoleny jsou 2 zameškané jednotky), konstruktivní účast, včasné odevzdání a splnění úkolů (písemných a ústních), závěrečná diskuse.

Minimální požadavky:

Účast (účast na cvičeních a diskusích, zpětná vazba účastníkům) (30 %), závěrečná diskuse (30 %), pracovní úkoly v průběhu semestru (40 %).

Poslední úprava: Hejhalová Věra, Mgr., Ph.D. (24.05.2023)
Literatura -

Billina, Anneli  und Julika Ulrike Betz: Hören & Sprechen B2, München: Hueber 2017, ISBN 978-3-19-767493-3

Billina, Anneli: Hören & Sprechen C1, München: Hueber 2019, ISBN 978-3-19-118600-5.

Behrens, Ulrike: Mündliche Kompetenzen im Deutschunterricht: Sprechen und Zuhören als Bildungsaufgabe, Hamburg: Kallmeyer 2022.

Drenkert, Petra et al.: Uni? Sicher! Deutsch. Teil 2. Training Hörverstehen: ein Übungsbuch für Fortgeschrittene mit Audio-CD. Berlin : Booksbaum, 2013. 

Honnef-BeckerIrmgard und Peter Kühn: Sprechen und Zuhören im Deutschunterricht: Bildungsstandards - Didaktik - Unterrichtsbeispiel, Tügingen: Narr 2019.

Karnowski, Pawel: Deutsch intensiv Hören & Sprechen B2, Stuttgart: Klett 2021, ISBN 978-3-12-675227-5.

Rocco, Goranka: DSH-Prüfungstraining. Textproduktion, Hörverstehen. Liebaug-Dartmann 2007.

Schramm, Karen (ed.): Empirische Zugänge zu Spracherwerb und Sprachförderung in Deutsch als Zweitsprache. Münster. Waxmann, 2009.

https://learngerman.dw.com/de/materialien-f%C3%BCr-den-daf-unterricht/s-61686840

https://www.goethe.de/de/spr/mag/atd.html

 

Poslední úprava: Hejhalová Věra, Mgr., Ph.D. (24.05.2023)
Metody výuky -

Praktická cvičení ve dvojicích nebo malých skupinách (dialogy, diskuse, krátké prezentace).

Poslední úprava: Hejhalová Věra, Mgr., Ph.D. (24.05.2023)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK