PředmětyPředměty(verze: 970)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Hör- und Sprechübungen - ADE110174
Anglický název: German Listening and Speaking Exercises
Zajišťuje: Ústav germánských studií (21-UGS)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2024
Semestr: letní
Body: 0
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: němčina
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: Zaker Soltani, M.A.
Záměnnost : ADE120029
Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Kurz je zaměřen na zdokonalení poslechových a komunikačních dovedností v německém jazyce.
Studenti budou pracovat s autentickými audiovizuálními materiály a získají příležitost rozvíjet
své komunikační dovednosti skrz interaktivní cvičení. Důraz bude kladen na praktickou aplikaci
němčiny v reálných situacích a diskusi o aktuálních tématech.
Kurz je přibližně zaměřen na jazykovou úroveň B2 SERR a řídí se liniemi Evropského
referenčního rámce pro jazyky na úrovni B2: "Uživatel je schopen porozumět hlavním
významům komplexních textů na konkrétní i abstraktní témata; rozumí také odborným diskusím
ve svém oboru. Dokáže se dorozumět spontánně a plynule, takže je umožněn běžný rozhovor s
rodilým mluvčím na obou stranách bez větší námahy. Dokáže se vyjádřit k širokému spektru
tématu jasně a detailně, dokáže zaujmout postoj k aktuálním otázkám und uvést klady a zápory
různých řešení.”
Poslední úprava: Zbytovský Štěpán, Mgr., Ph.D. (06.01.2025)
Podmínky zakončení předmětu -

Předpokladem pro úspěšné ukončení předmětu je:
1. pravidelná docházka (povoleny jsou maximálně 3 absence)
2. aktivní a konstruktivní účast na výuce (zejména aktivní účast na diskusích a zpětná vazba
ostatním účastníkům)
3. plnění případných domácích úkolů
4. splnění požadovaných výstupů (prezentace k Erinnerungsorte a MUN-Konference).
Absence nejsou povoleny v době konání zmíněných dvou výstupů (tj. 16.10. a 04.12.).
V případě závažných důvodů, které znemožní účast v těchto termínech, je možné se domluvit individuálně na alternativní formě atestace, avšak tato domluva musí být uskutečněna předem a bude záviset na posouzení situace vyučujícím.

Poslední úprava: Zbytovský Štěpán, Mgr., Ph.D. (06.01.2025)
Literatura -

Perez, G. (2023). Instagram als Tool zum Fremdsprachenlernen: Einsatzmöglichkeiten und
Erfahrungsbericht zur Projektarbeit im Schulkontext. In: Dvorecký, M., Reitbrecht, S., Sorger,
B., Schweiger, H. (eds) IDT 2022: *mit.sprache.teil.haben Band 3: Sprachliche Teilhabe fördern.
Erich Schmidt Verlag GmbH & Co. KG, Berlin.
Louis, T. (2023). GDR goes Instagram. Zum Einsatz sozialer Netzwerke im Sprachunterricht.
Zeitschrift für interkulturellen Fremdsprachenunterricht, 28(2), 313-.
Lay, T. (2007). Sophie Scholl – Die letzten Tage: Möglichkeiten zum Einsatz im DaF-Unterricht.
Info DaF : Informationen Deutsch Als Fremdsprache, 34(5), 503–514.
Alm, A. (2021). Language learning with Netflix: from extensive to intra-formal learning. The
EUROCALL Review, 29(1), 81–92.
Aikaterini Gouleti, Giorgos Dimitriadis, & Michalis Kokonis. (2020). Exploring the Educational
Potentials of Language Learning with Netflix Tool: An Eye-Tracking Study. Ex-Centric
Narratives : Journal of Anglophone Literature, Culture and Media, 4, 113–136
Gibtner-Weidlich, O. (2019). Schule im Kinosaal. Wie Filmpädagogik den Unterricht bereichert.
Medienwelten (Zeitschrift Für Medienpädagogik), 10, 117–122.
Kamps, P. (2018). Wahrnehmung - Ereignis - Materialität : Ein phänomenologischer Zugang für
die Theaterdidaktik / Philipp Kamps.transcript-Verlag
Plate, U. (2015). Kulturvermittlung am Theater als kreativer Tauschhandel. Die Schaubühne
Berlin. In Kulturvermittlung - zwischen kultureller Bildung und Kulturmarketing (S. 198–204).
transcript Verlag.
The Model United Nations : a four-skills, critical thinking, task-oriented language learning
experience. (1997). 長岡技術科学大学言語・人文科学論集, 11.
Deutschlernerblog. (n.d.). Zu Besuch – Kurzfilm für den Deutschunterricht [Didaktisiert].
https://deutschlernerblog.de/zu-besuch-kurzfilm-fuer-den-deutschunterricht-didaktisiert/

Poslední úprava: Zbytovský Štěpán, Mgr., Ph.D. (06.01.2025)
Sylabus -

1. 02.10. organizace kurzu
2. 09.10. Poslech + sledování s porozuměním - seriál Netflix
3. 16.10. Vycházka na památná místa
4. 23.10. Jazykové dovednosti prostřednictvím deskových her
5. 30.10. Poslech + sledování s porozuměním - TED Talk
6. 06.11. Návštěva divadla
7. 13.11. Konference MUN - příprava


20.11. Volně - Týden humanitních věd


8. 27.11. Instagram + konference MUN - příprava
9. 04.12. Konference MUN - realizace
10. 11.12. Genderově korektní jazyk
11. 18.12. Poslech + sledování s porozuměním ve filmu
12. 08.01. Závěrečné zasedání + téma dle výběru

Poslední úprava: Zbytovský Štěpán, Mgr., Ph.D. (06.01.2025)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK