|
|
|
||
Záměr vzhledem k profilu absolventa:
Výstupy z praxe I-III jsou tvořeny předepsanými videozáznamy, analytickými studiemi a zprávou o průběhu praxe,
které jsou ukládány do portfolia. Student portfolio předkládá k obhajobě současně s diplomovou prací. Portfolio je
předmětem souhrnného posouzení nezávislého externího hodnotitele.
V předmětu praxe III student supervize navazuje na supervizní práci zahájenou v praxi supervize II, pokračuje v ní,
příp. zahajuje další supervizní procesy. Má před sebou následující úkoly:
- v rámci provázené praxe se zacvičit do realizace supervize pracovníka/pracovníků a to v nejméně dvou
formách (individuální a skupinové, příp. týmové). Může se ovšem za jistých okolností profilovat především do
supervize studentů.
- zacvičit se do kompetencí spojených s prováděním supervize I/7, I/8 a I/9 a dalších, v nichž se chce
rozvíjet dle vlastního rozhodnutí
- naučit se vést a supervidovat začínajícího pracovníka pro zvládnutí dobré praxe (vzdělávací supervize)
Poslední úprava: Pištěková Romana (18.06.2014)
|
|
||
Cíle /výstupy:
zakázce (příp. další pro které se rozhodne a doloží je v portfoliu)
zaměstnanců
supervize v odborných školách či organizacích sociálních nebo zdravotních služeb
zkušenosti z oblasti sebereflexe a vlastní supervize, s metodami práce s klienty a se skupinami, a ze vzdělávání dospělých v portfoliu supervizora
Témata výuky:
a hodnotí „úspěch“. Ze strany školy je požadováno minimálně osm sezení přímo poskytované supervize v jednom supervizím procesu pro účely kazuistiky. Dále student supervize vyjedná možnost provázet vzdělávací supervizí jednoho studenta či začínajícího pracovníka v procesu jeho zaučení a zvládnutí odborných kompetencí v určité profesionální specializaci. Vyjedná s ním program učení a bude jej supervidovat. Na konci proces vyhodnotí dle kritérií vyjednaných v kontraktu. Celkový počet sezení „učební supervize“ v tomto roce je min. 20. Celkový počet 120 hodin praxe se týká přípravné, realizační i závěrečné (hodnotící) supervizní práce i další práce na získání důkazů o kompetencích, které se student rozhodne doložit do portfolia. Student je v průběhu této práce pod individuální supervizí v rozsahu min. 6 hodin, pod skupinovou supervizí/intervizí v rozsahu 36hod.(včetně analýzy videa) a 4hod. tutoringu.
Způsoby hodnocení: Důkaz I (povinný): Psaná kazuistika jednotlivce, týmu či skupiny vycházející minimálně z 8 vlastních supervizních sezení (počet stran není určen, sezení nezahrnují seminář či výklad supervize), s prezentací případu/procesu a následnou diskusí, v níž by měl uchazeč prokázat níže popsané znalosti a schopnosti:
procesu.
Důkaz II (povinný):
úseku supervizní práce dokládající kompetenci I/7. Důkaz III (povinný)
pracovišti, včetně posloupnosti učebních aktivit, a úlohy supervizora. Vyjednaný trojstranný kontrakt+ písemný záznam. Záznamy z realizovaných supervizí. Písemný návrh hodnocení, písemná zpráva o postupu a výsledku hodnocení, včetně důkazů. Minimální počet sezení přímo poskytované supervize v jednom supervizím procesu požadovaný ze strany školy pro účely kazuistiky je 8. Dále si vyjedná možnost provázet vzdělávací supervizí jednoho studenta či začínajícího pracovníka v procesu jeho zaučení a zvládnutí odborných kompetencí v určitém druhu profesionální specializace. Vyjedná s ním program učení a bude jej supervidovat. Na konci proces vyhodnotí dle kritérií zvolených na začátku. Celkový počet sezení „učební supervize“ v tomto roce je min. 20. Celkový počet 120 hodin praxe se týká přípravné, realizační i závěrečné ( hodnotící) supervizní práce i další práce na získání důkazů o kompetencích, které se student rozhodne doložit do portfolia. Student je v průběhu této práce pod individuální supervizí v rozsahu min.6 hodin, pod skupinovou supervizí/intervizí v rozsahu 36hod.(včetně analýzy videa) a 4hod. tutoringu. Poslední úprava: Pištěková Romana (18.06.2014)
|