|
|
|
||
Předmět studenty uvádí do problematiky symptomatických poruch řeči. Předmět prezentuje nejčastější typy poruch z hlediska etiologie, symptomatologie a klasifikace, roli logopeda v rehabilitaci, v terapeutickém procesu, úkoly diferenciální diagnostiky, komunikační problémy osob po úrazu, při BTI. Studenti se seznámí s principy a postupy diferenciální diagnostiky a intervence.
Poslední úprava: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (29.10.2019)
|
|
||
Cílem předmětu je posílit kompetence studentů v oblasti diferenciální diagnostiky v logopedii. Poslední úprava: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (14.06.2018)
|
|
||
Vzhledem k epidemiologické situaci bude výuka předmětu až do odvolání vedena distančně, a to prostřednictvím MS Teams. Studenti budou mít možnost účastnit se výuky dle rozvrhu, případně shlédnout nahranou přednášku v dodatečném termínu. Podmínkou zakončení kurzu je zpracování písemné seminární práce. Student v ní popíše vybranou neziskovou organizaci ( tzv. pacientského typu), která podporuje osoby s neurologickým onemocněním (s Parkinsonovou nemocí, Huntingtonovou nemocí, Amyotrofickou laterální sklerózou, Roztroušenou sklerózou, Myastenií gravis, CMP, Tourettovým syndromem aj.) a kriticky zhodnotí její aktuální činnost a nabídku logopedické aj. péče pro její členy. V návaznosti vypracuje originální návrh na rozšíření a zkvalitnění poskytovaných služeb dané organizace, zejména na rozšíření služeb logopedických. Možnost 2 oprav. Poslední úprava: Horynová Jana, PhDr. Ing., Ph.D. (12.10.2020)
|
|
||
HÁJKOVÁ, V. a kol. Řeč jako diagnostický fenomén. Praha: PedfUK, 2016. V tisku. KLENKOVÁ, J. Logopedie. Praha: Grada Publishing, 2006. ISBN 978-80-247-1110-2. KLENKOVÁ, J. Kapitoly z logopedie II a III. Brno: Paido, 1998. ISBN 80-85931-62-1. LECHTA, V. Symptomatické poruchy řeči u dětí. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-977-4. ŠKODOVÁ E., JEDLIČKA, I. Klinická logopedie. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-546-6. Poslední úprava: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (29.10.2019)
|
|
||
Přednášky obsahují prezentace kazuistik, případových řešení a intervencí s rozborem a skupinovou diskuzí. Poslední úprava: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (20.08.2020)
|