|
|
|
||
Cílem předmětu je rozvíjet poznatkovou základnu oborové didaktiky, tj. znalost soustavy základních didaktických poznatků a dovednost orientace ve složité problematice obsahu i procesu vyučování a učení se žáků. Studenti se v rámci tohoto předmětu seznámí se základními principy rozvoje řečových dovedností a osvojování jazykových prostředků, a to jak v teoretické, tak v praktické rovině. Studenti se dále seznámí s typologií chyb a možnostmi jejich analýzy a korektury. Videonahrávky z mikrovýstupů a z praxe studentů vč. jejich reflexe budou u studentů podporovat rozvoj dovednosti vidět konkrétní aspekty výuky, problémové situace, klást otázky a kriticky analyzovat a hodnotit zkušenosti vlastní i cizí a rovněž podporovat rozvoj dovednosti stanovovat cíle, plánovat, realizovat a hodnotit vlastní výuku i výuku jiných.
Poslední úprava: Nečasová Pavla, PhDr., Ph.D. (03.02.2021)
|
|
||
Základní literatura: HENRICI, G., RIEMER, C. Einführung in die Didaktik des Unterrichts Deutsch als Fremdsprache mit Videobeispielen. 3. unveränderte Aufl. Band 1, 2. Hohengehren: Schneider Verlag, 2001. ISBN 3-87116-796-7, 3-87116-797-5. HENDRICH, J. a kol. Didaktika cizích jazyků. Praha: SPN, 1988. CHODĚRA, R. Didaktika cizích jazyků: Úvod do vědního oboru. Praha: ACADEMIA, 2006. ISBN 80-200-1213-3. KOEPPEL, R. Deutsch als Fremdsprache – Spracherwerblich reflektierte Unterrichtspraxis. 2. Überarb. Aufl. Hohengehren: Schneider Verlag, 2013. ISBN 978-3-8340-1185-5. RÖSLER, D. Deutsch als Fremdsprache : Eine Einführung. Stuttgart: J. B. Metzler, 2012. ISBN 978-3-476-02300-1. BARKOWSKI, H., KRUMM, H.J. (Hg.) Fachlexikon Deutsch als Fremd- und Zweitsprache. Tübingen: Francke (UTB), 2010. ISBN 978-3-8252-8422-0. KRUMM, H.J., FANDRYCH, Chr., HUFEISEN, B., RIEMER, C. (Hg.) Deutsch als Fremd- und Zweitsprache : Ein Internationales Handbuch. Berlin, New York: de Gruyter, 2010. ISBN 978-3-1102-4024-5. Společný evropský referenční rámec pro jazyky: Jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme. Council of Europe. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2002. ISBN 80-244-0404-4. Poslední úprava: Nečasová Pavla, PhDr., Ph.D. (03.02.2021)
|
|
||
Podmínky ke zkoušce: - aktivní účast na seminářích (80 %), - průběžné plnění zadaných úkolů, - vypracování projektu jako podkladu pro ústní zkoušku (příprava 1 vyučovací hodiny), - ústní zkouška formou obhajoby projektu s prokázáním teoretických znalostí Didaktiky NJ I a II.
Poslední úprava: Nečasová Pavla, PhDr., Ph.D. (03.02.2021)
|
|
||
- Vyučovací hodina, plánování a příprava vyučovací hodiny - Osvojování jazykových prostředků: gramatika, zvuková a grafická stránka německého jazyka - Řečové dovednosti: Čtení a poslech s porozuměním, Psaný a mluvený projev - Chyba, typologie chyb a jejich korektura
Poslední úprava: Nečasová Pavla, PhDr., Ph.D. (03.02.2021)
|