|
|
|
||
Shrnutí teoretických a praktických poznatků a dovedností pro vyučování TV na 1. st. ZŠ. Způsob života, potřeby dětí, zdravotně orientovaná TV, ontogeneze motoriky, pohybové schopnosti a dovednost, formy, metody, postupy, organizace v TV, zájmové formy. Praktická práce s dětmi a analýza vyučovacích hodin.
3 kredity/90 hod., předmět je zakončen zkouškou
Plánované aktivity studentů: 12 hod. přednášek, 12 hod. seminářů, 12 hod. průběžná příprava na výuku, 10 hod. pedagogická praxe včetně vypracování přípravy a reflexe, 18 hod. rozvoj vlastních didakticko – organizačních a metodických dovedností v rámci tělesné výchovy, na zvolené škole 1 hodina odučená + 2 náslechy (s potvrzením) 26 hod. samostudium a příprava na zkoušku
Poslední úprava: Dlouhý Martin, PhDr., Ph.D. (17.09.2021)
|
|
||
Na základě teoretických a praktických poznatků a dovedností pro vyučování TV na 1. st. ZŠ osvojit praktickou práci s dětmi. Poslední úprava: Dlouhý Martin, PhDr., Ph.D. (25.05.2019)
|
|
||
Přímá výuka 24 hodin Samostudium, konzultace 25 hodin Příprava na zkoušku 25 hodin Poslední úprava: Hájková Jana, PaedDr. (08.02.2022)
|
|
||
Požadavky ke splnění předmětu (zápočtu či zkoušky) jednoznačně vycházejí z obsahu sylabu, anotace a prostudovaného avizovaného seznamu literatury v popisu daného předmětu v SIS a jsou dále upřesněny vyučujícím vždy na začátku semestru. Okruhy otázek jednoznačně vyplývají ze sylabu předmětu (tzn.: tělesná výchova v Rámcovém vzdělávacím programu základního vzdělávání, pojetí zdraví, výchova ke zdravému způsobu života, dítě a jeho potřeby, ontogeneze motoriky, formy, metody, styly řízení v TV, diagnostika v TV a diagnostika vyučovacího procesu, bezpečnost v TV, metodicko - organizační aspekty výuky TV, autoevaluace a hodnocení v TV). Požadavky ke zkoušce - aktivní účast na seminářích, praktické řízení hodiny na vylosované (zadané) téma, zpracování jedné přípravy na jednotku TV, písemná zkouška. Poslední úprava: Hájková Jana, PaedDr. (04.10.2024)
|
|
||
Rámcový vzdělávací program základního vzdělávání. www.vuppraha/ramcovy.cz Dlouhý, M. Rozvoj pozornosti a výkonové motivace u mládeže se sluchovým postižením prostřednictvím intervenčního pohybového programu. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. 2011. Poslední úprava: Dlouhý Martin, PhDr., Ph.D. (25.05.2019)
|
|
||
Teoretické přednášky: tělesná výchova v Rámcovém vzdělávacím programu základního vzdělávání, pojetí zdraví, výchova ke zdravému způsobu života, dítě a jeho potřeby, ontogeneze motoriky, formy, metody, styly řízení v TV, diagnostika v TV a diagnostika vyučovacího procesu, bezpečnost v TV, metodicko - organizační aspekty výuky TV, autoevaluace a hodnocení v TV. Semináře: praktická aplikace teoretických poznatků včetně užití metod evaluace. Poslední úprava: Dlouhý Martin, PhDr., Ph.D. (08.09.2022)
|
|
||
Studující prokazují dostatečný rozsah v orientaci z oblasti didaktiky TV s praxí a jejich aplikaci ve vyučovací jednotce TV. Poslední úprava: Dlouhý Martin, PhDr., Ph.D. (16.09.2024)
|