|
|
|
||
Cíl předmětu:
Studující se seznámí se základními principy uměleckého přednesu. Získá přehled o literatuře vhodné k dětské recitaci. Studující se bude učit aplikovat principy práce s uměleckým textem jak ve vlastní zkušenosti, tak reflektováním práce druhých. Vyzkouší si interpretaci uměleckého textu před publikem a pokusí se vytvořit Formativni zpětnou vazbu.
Výsledky učení:
Studující vyhledá text vhodný k uměleckému přednesu adekvátní věkovým a interpretačním možnostem recitátora.
Studující přednese zvolený text publiku za využití postupů a technik nabízených při práci na přednesu.
Studující dokáže navrhnout ústně i písemně funkční zpětnou vazbu k zadanému recitačnímu výkonu.
Poslední úprava: Lažanová Michaela, Mgr. (02.10.2024)
|
|
||
Povinná literatura: ZÁMEČNÍKOVÁ, Emilie. Cesta k přednesu aneb Průvodce pro pedagogy a mladé recitátory. Praha: NIPOS-ARTAMA, 2009. ISBN978-80-7068-236-4. ŠTEMBERGOVÁ-KRATOCHVÍLOVÁ Šárka. Metodika mluvní výchovy dětí. 3., revid. vyd. Praha: Sdružení pro tvořivou dramatiku, 1994. ISBN 80-901660-1-6. Doporučená literatura: MAŠATOVÁ Milada. Cesty k metafoře. Náměty a úvahy o možnostech rozvíjení metaforického myšlení a sdělování v tvořivé dramatice. 2. vyd. Praha: AMU, Divadelní fakulta, katedra výchovné dramatiky, 2004. ISBN 80-7331-922-5. Živé slovo, 45(+3) zamyšlení nad tajemstvím poezie a hlasu. Připravil: Vladimír Justl. vyd. Praha, Akropolis – Slovo a hlas 2004 MUSILOVÁ Daniela, VYSKOČIL Ivan. Psychologie porotcovy práce. Praha: ÚVKČ 1981. Poslední úprava: Horská Petra, Mgr., Ph.D. (14.03.2019)
|
|
||
Osnova: 1. Co je to umělecký přednes. 2. Specifika recitačních přehlídek. 3. Hodnocení recitátorů. 4. Návštěva recitační přehlídky a reflexe. 5. Reflexe recitátorů na DVD. 6. Diskuse o dalších problémech přednesu. 7. Výběr textu pro přednes. 8. Možné metody práce na textu. 9. Praktické hledání vlastního interpretačního klíče. 10. Rozbory vybraných textů. Přednes vybraného textu. Poslední úprava: Horská Petra, Mgr., Ph.D. (14.03.2019)
|
|
||
Výsledky učení: Studující vyhledá text vhodný k uměleckému přednesu adekvátní věkovým a interpretačním možnostem recitátora. Studující přednese zvolený text publiku za využití postupů a technik nabízených při práci na přednesu. Studující dokáže navrhnout ústně i písemně funkční zpětnou vazbu k zadanému recitačnímu výkonu. Poslední úprava: Hanyš Holemá Irena, Mgr. et Mgr., Ph.D. (07.10.2024)
|