|
|
|
||
Předmět je zaměřen na výuku tělesné, výtvarné a hudební výchovy, matematiky, českého jazyka, cizího jazyka, biologie, občanské výchovy podle možností vyučujících z příslušných kateder, v nestandardních podmínkách - přednostně mimo budovu školy podle možností, v terénu, tzv. "Outdoor". V první části výuky proběhne seznámení studentů s možnostmi integrace oslabených žáků. Zajištění bezpečnosti výuky. Výuka probíhá formou cvičení a seminářů. Metodické výstupy studentů.
Poslední úprava: Pokorný Ladislav, PaedDr. (17.02.2025)
|
|
||
Cílem předmětu je podpořit pohybové aktivity při vyučování dalších předmětů, především mimo školu, a naopak pomocí pohybových činností zpřístupnit obsah jiných předmětů. Poslední úprava: Dlouhý Martin, PhDr., Ph.D. (09.02.2024)
|
|
||
Přímá výuka 36 hodin Průběžná příprava na výuku 20 hodin Příprava na zápočet 12 hodin Poslední úprava: Dlouhý Martin, PhDr., Ph.D. (09.02.2024)
|
|
||
Aktivní účast v předmětu, přípravy a praktické výstupy. Poslední úprava: Dlouhý Martin, PhDr., Ph.D. (09.02.2024)
|
|
||
AICHELE, Dietmar, 2007. Co tu kvete?: kvetoucí rostliny střední Evropy ve volné přírodě. Vyd. 3. V Praze: Knižní klub. Průvodce přírodou. ISBN 978-80-242-1762-8. CÍLEK VÁCLAV. (2002) Krajiny vnitřní a vnější. Praha. Nakladatelství Dokořán. ISBN 80-86569-29-2. FRANC, D., ZOUNKOVÁ, D., MARTIN, A. (2007) Učení zážitkem a hrou, Compruter Press, Brno. JANČAŘÍK, A. (2007) Hry v matematice. 1. vyd. Praha: UK v Praze, Pedagogická fakulta, 110 s. ISBN 978-80-7290-339-9 DVOŘÁKOVÁ, H., ENGELTHALEROVÁ, Z. A KOL. (2017) Tělesná výchova na 1. stupni základní školy. Praha: Karolinum. ISBN 978-80-246-3308-4 KASÍKOVÁ, H. (1997) Kooperativní učení, kooperativní škola, Portál, Praha. KIRCHNER, J. HNÍZDIL, J. (2000) Orientační hry nejen do přírody. Praha: Grada. NEUMAN, J. (2000) Dobrodružné hry a cvičení v přírodě. Praha: Portál. ISBN 80-7178-405-2. STIBRAL KAREL.(2005) Proč je příroda krásná? Praha. Nakladatelství Dokořán. ISBN 80-7363-008-7 Doporučená literatura JIRÁSEK, I. (2004) Zážitková pedagogika: časopis Gymnasion č. 1. PŠL: Zlatý fond her I., Portál, Praha 2002 NEUMANN, J. a kol. (2000) Turistika a sporty v přírodě. Praha: Portál.
Sports and Physical Education as a part of Outdoor Education. Text pro mezinárodní projekt Comenius OUTLiNES. Talin 2007
Learning of Basic Motor Abilities by means of Natural Exercises. Text pro mezinárodní projekt Comenius OUTLiNES. 2007
Yoga and Breathing Exercises as a Part of Body and Mind Balance. Text pro mezinárodní projekt Comenius OUTLiNES. 2007.
Education and Outdoor Learning in Cross-curricular Education. Text pro bilaterální projekt v rámci CZ07 – Scholarship Programme and Bilateral Scholarship Programme - EEA and NG. Duben 2014. Poslední úprava: Dvořáková Hana, doc. PhDr., CSc. (03.05.2019)
|
|
||
Výuka propojuje, resp. aplikuje získané teoretické poznatky s praktickými zkušenostmi. Obsah výuky: Metodické výstupy studentů v následujících oblastech: Poslední úprava: Dlouhý Martin, PhDr., Ph.D. (28.02.2024)
|
|
||
https://www.fsps.muni.cz/sdetmivpohode/kurzy/zivotni_styl/
https://is.muni.cz/do/rect/el/estud/pedf/ps16/pruprava_tv/web/index.html
http://www.pf.ujep.cz/ktv/pohybove-hry-1zs/soubory/Page266.htm
https://www.pf.ujep.cz/pf/osobni-dokumenty/ktvs/lenka-cerna/1199-teorie-tv/file
Poslední úprava: Dvořáková Hana, doc. PhDr., CSc. (03.05.2019)
|