|
|
|
||
Předmět dále rozvíjí didaktické kompetence studentů o metodiku zájmových činností a výchovy ve volném čase. V centru pozornosti jsou cíle, obsah, metody a formy zájmových činností, organizační formy zájmových činností, metodika vedení zájmových útvarů a příslušný legislativní rámec.
Cílem předmětu je rozvinout u studentů dovednosti stanovit obsah, metody a formy konkrétních zájmových činností pro rozmanité věkové kategorie.
Obsahové vymezení:
1. Organizační formy zájmových činností.
2. Způsoby motivace k zájmovým činnostem.
3. Strategie vedení zájmových útvarů.
4. Zájmový útvar jako specifický druh sociální skupiny.
5. Osobnost vedoucího zájmových útvarů.
6. Struktura schůzky zájmového útvaru, příprava vedoucího na schůzku.
7. Řešení neobvyklých výchovných situací.
8. Základní předpisy a právní normy pro činnost zájmových útvarů.
Poslední úprava: Zvírotský Michal, PhDr., Ph.D. (30.05.2020)
|
|
||
Hájek, B., Pávková, J. (eds.). (2011). Školní družina. Praha: Portál. Hájek, B., Hofbauer, B., Pávková, J. (2008). Pedagogické ovlivňování volného času. Praha: Portál. Hájek, B. (ed). (2007). Jak vytvořit vzdělávací program pro školní družinu. Praha: Portál. Jirásek, I. (2019). Zážitková pedagogika: Teorie holistické výchovy (v přírodě a volném čase). Praha: Portál. Potměšilová, P. (ed.). (2013). Sociální pedagogika v teorii a praxi. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, Cyrilometodějská teologická fakulta. Šerák, M. (2009). Zájmové vzdělávání dospělých. Praha: Portál. Valenta, J. (2013). Didaktika osobnostní a sociální výchovy. Praha: Grada Publishing. Poslední úprava: Zvírotský Michal, PhDr., Ph.D. (30.05.2020)
|
|
||
On-line studijní opora na adrese: https://dl2.cuni.cz/enrol/index.php?id=2883 Heslo pro hosty: akredkpg19 Poslední úprava: Zvírotský Michal, PhDr., Ph.D. (13.07.2020)
|