|
|
|
||
Předmět rozšiřuje didaktické kompetence studentů o metodiku zájmových činností a výchovy ve volném čase. V centru pozornosti jsou zájmové činnosti spontánní a organizované, způsoby motivace k zájmovým činnostem, řešení vztahu mezi principem dobrovolnosti a pedagogického ovlivňování.
Cílem předmětu je umožnit studentům pochopení širších pedagogicko-psychologických kontextů realizace zájmových a volnočasových činností.
Obsahové vymezení:
1. Vymezení pojmu zájem, vztah zájmů, potřeb a schopností, otázka přiměřenosti.
2. Funkce zájmů a zájmových činností v životě člověka.
3. Činitelé ovlivňující vývoj zájmů dětí, mládeže a dospělých.
4. Zájmové činnosti v širších pedagogických a psychologických souvislostech.
5. Cíle, obsah, metody a formy zájmových činností.
6. Zájmové činnosti spontánní a organizované.
Poslední úprava: Zvírotský Michal, PhDr., Ph.D. (30.05.2020)
|
|
||
Hájek, B., Pávková, J. (eds.). (2011). Školní družina. Praha: Portál. Hájek, B., Hofbauer, B., Pávková, J. (2008). Pedagogické ovlivňování volného času. Praha: Portál. Hájek, B. (ed). (2007). Jak vytvořit vzdělávací program pro školní družinu. Praha: Portál. Jirásek, I. (2019). Zážitková pedagogika: Teorie holistické výchovy (v přírodě a volném čase). Praha: Portál. Potměšilová, P. (ed.). (2013). Sociální pedagogika v teorii a praxi. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, Cyrilometodějská teologická fakulta. Šerák, M. (2009). Zájmové vzdělávání dospělých. Praha: Portál. Valenta, J. (2013). Didaktika osobnostní a sociální výchovy. Praha: Grada Publishing. Poslední úprava: Zvírotský Michal, PhDr., Ph.D. (30.05.2020)
|
|
||
On-line studijní opora na adrese: https://dl2.cuni.cz/enrol/index.php?id=2879 Heslo pro hosty: akredkpg19 Poslední úprava: Zvírotský Michal, PhDr., Ph.D. (13.07.2020)
|