Předmět seznámí studenty s učitelskou profesí a náplní práce učitele v celkovém kontextu chodu školy. Zaměří se na interakci učitele a žáka ve výchovně vzdělávacím procesu z pohledu pedagogického i psychologického i souvisejícími nevýukovými činnostmi. V rámci doprovodných seminářů budou teoreticky reflektovány aspekty výuky a tuto reflexi uplatní studenti při plnění úkolů v portfoliu dle zadání.
Poslední úprava: Richterová Magdalena, PhDr., Ph.D. (13.09.2019)
Learning outcomes of the course unit The subject acquaints students with the teaching profession and job description of the teacher in the overall context of school operation. It will focus on the interaction of teacher and pupil in the educational process from the pedagogical and psychological point of view as well as related non-teaching activities. The accompanying seminars will theoretically reflect aspects of teaching and this reflection students will apply when performing tasks in the portfolio according to the assignment.
Poslední úprava: Richterová Magdalena, PhDr., Ph.D. (13.09.2019)
Cíl předmětu -
Studující v průběhu observační praxe ve škole zaznamená a analyzuje vzdělávací a výchovné situace, k jejich analýze využije vhodné psychologické, sociálně pedagogické a obecně didaktické koncepty. Ve skupině diskutuje perspektivy žáků a učitelů, s oporou o odbornou argumentaci navrhuje alternativní způsoby řešení praktických situací.
Poslední úprava: Richterová Magdalena, PhDr., Ph.D. (13.09.2019)
Students observe and analyze educational and educational situations in the course of observational practice at school, using appropriate psychological, social pedagogical and generally didactic concepts for their analysis. In the group he discusses perspectives of pupils and teachers, proposing alternative ways of solving practical situations with the support of professional argumentation.
Poslední úprava: Richterová Magdalena, PhDr., Ph.D. (13.09.2019)
Literatura -
Literatura bude doporučena podle výběru volitelného úkolu.
Poslední úprava: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (12.09.2012)
Literature will be recommended according to the choice of optional task
Poslední úprava: Blažková Veronika, PhDr., Ph.D. (26.10.2019)
Požadavky ke zkoušce -
Pro udělení zápočtu je nutná aktivní účast na praxi. vypracování portfolia dle stanovených požadavků. Další požadavky sdělí jednotliví vyučující.
Poslední úprava: Richterová Magdalena, PhDr., Ph.D. (13.09.2019)
Active participation in practice is required for obtaining the credit.elaboration of portfolio according to specified requirements.Other requirements will be communicated by individual teachers.
Poslední úprava: Blažková Veronika, PhDr., Ph.D. (26.10.2019)
Sylabus -
- pozorování vyučovacích hodin i mimo aprobační obory - reflektivní rozbory hodin s pedagogy fakulty, vyučujícími školy a se spolužáky - besedy se zástupci vedení školy - analýza školní dokumentace - rozhovory s vyučujícími školy a žáky - podle možností školy asistentské činnosti a další aktivity - zpracování badatelských úkolů zadaných v souvisejících kurzech pedagogická reflexe pedagogické praxe a psychologická reflexe pedagogické praxe
Poslední úprava: Richterová Magdalena, PhDr., Ph.D. (08.08.2019)
lesson observations
reflective analysis, together with teachers, teacher educators, peers
discussions with school management members
analysis of school documentation
interviews with teachers and pupils
if possible, assistant activities at school
collecting data for inquiry tasks, designated in connected reflective courses
Poslední úprava: MARKOVAK/PEDF.CUNI.CZ (31.10.2010)