|
|
|
||
Cílem předmětu je zprostředkovat studentům základní pojmový aparát a poznatkovou základnu pro volbu optimálních přístupů k personální práci ve vzdělávací organizaci. Po absolvování předmětu budou studenti schopni analyzovat různé přístupy k personální práci a vybrat z nich nejvhodnější, které použijí pro vlastní řídicí práci. Personální práce je nedílnou součástí vedoucích pracovníků, proto jsou jednotlivé okruhy koncipovány jako komplex poznatků pro řízení organizace a personální práci v ní.
Poslední úprava: Mück David, Mgr. (29.01.2025)
|
|
||
Cílem předmětu je zprostředkovat studentům základní pojmový aparát a poznatkovou základnu pro volbu optimálních přístupů k personální práci ve vzdělávací organizaci s návaznosti na další oborové předměty KAMV. Poslední úprava: Mück David, Mgr. (29.01.2025)
|
|
||
Studium se opírá o prezenční výuku v rozsahu uvedeném v sylabu a předpokládá i dostatečnou časovou dotaci věnovanou samostudiu a plnění zadaných úkolů, s přesahy také do relevantních předmětů vyučovaných na KAMV a zaměřených na personální management a rozvoj potenciálu pracovníků vzdělávacích organizací. Poslední úprava: Mück David, Mgr. (29.01.2025)
|
|
||
Zkouška - ústní. Úspěšné průběžné plnění aktivit formou seminární práce. Poslední úprava: Mück David, Mgr. (29.01.2025)
|
|
||
Povinná literatura: ARMSTRONG, M. a S. TAYLOR. Řízení lidských zdrojů – Moderní pojetí a přístupy. 13. vyd. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-5258-7. CEJTMAMR, V., DĚDINA, J. Management a organizační chování. Praha: Grada, 2010. ISBN 978 – 80 – 247 – 3348 - 7 KOUBEK, J. Řízení lidských zdrojů – Základy moderní personalistiky. 5. rozš. a dopl. vyd. Praha: Management Press, 2015. ISBN 978-80-7261-288-8. ŠIKÝŘ, M. Nejlepší praxe v řízení lidských zdrojů. Praha: Grada, 2014. 200 s. ISBN 978-80-247-5212-9. TURECKIOVÁ, M. Analogie personálního managementu a managementu vzdělávání jako teorií a pole praxe. In TROJAN, V., TURECKIOVÁ, M., VODA, J. (eds.). Management vzdělávání v současném diskurzu aneb jednota v různosti. Praha: CŠM PedF UK, 2015, s. 69–75. ISBN 978-80-7290-834-9. VETEŠKA, J. a M. TURECKIOVÁ, M. Kompetence ve vzdělávání a strategie profesního rozvoje. Praha: Česká andragogická společnost, 2020. 178 s, ISBN 978-80-907809-1-0. Doporučená literatura: DVOŘÁKOVÁ, Z. a kol. Management lidských zdrojů. Praha: C. H. Beck, 2007. ISBN 978-80-7179-893-4. STÝBLO, J. Personální řízení v malých a středních podnicích. Praha: Management Press, 2003. ISBN 80-7261-097-X. TURECKIOVÁ, M. Rozvoj a řízení lidských zdrojů. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2009. 128 s. ISBN 978-80-86723-80-8. VODÁK, J., KUCHARČÍKOVÁ, A. Efektivní vzdělávání zaměstnanců. 2. vyd. Praha: Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-3651-8. Zákon č. 262/2006 Sb., zákoník práce. a další zdroje uvedené u relevantních předmětů vyučovaných na KAMV a zaměřených na personální management a rozvoj potenciálu pracovníků vzdělávacích organizací a další zdroje uvedené u relevantních předmětů vyučovaných na KAMV a zaměřených na personální management a rozvoj potenciálu pracovníků vzdělávacích organizací. Poslední úprava: Mück David, Mgr. (29.01.2025)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jiří Vronský, PhD. (27.01.2025) Hlavní témata předmětu Přednášky 1. 1 Úvod do předmětu studia. 2. Personalistika jako interdisciplinární obor. 3. Personalistika, personální práce a personální management. 4. Strategické řízení lidských zdrojů jako součást managementu vzdělávání. 5. Strategie lidských zdrojů – typy, vytváření a využití. 6. Motivace a aspekty motivace při řízení zaměstnanců a jejich rozvoje. 7. Personální činnosti. 8. Personální plánování. 9. Vedení, řízení a hodnocení zaměstnanců. 10. Analýza a audit pracovních míst v organizaci, tvorba a specifikace nového pracovního místa. 11. Analýza vzdělávacích potřeb v organizaci a metody vzdělávání a řízení znalostí v organizaci. 12. Profesní rozvoj zaměstnanců a vzdělávání. 13. Organizace programů profesního rozvoje a vzdělávání zaměstnanců. 14. Firemní kultura a firemní komunikace. 15. Personální marketing. 16. Základní poznatky z psychologie práce a ergonometrie. 17. Tvorba a implementace mzdových a hodnotících systémů zaměstnanců v organizaci. 18. Profesiografie. 19. Pracovně – právní podmínky zaměstnávání zaměstnanců. 20. Specifika personální práce ve vzdělávacích organizacích. 21. Přístupy k řízení lidských zdrojů a jejich uplatnění v praxi vzdělávacích organizací. 22. Personální a sociální politika vzdělávacích organizací. Poslední úprava: Mück David, Mgr. (29.01.2025)
|
|
||
Student by měl po ukončení předmětu v praxi rozeznávat základní pojmy v oblasti personální práce v organizaci a v praxi si na jejich základu osvojit postupy personální práce a nastavit procesy v chování organizace, jako jsou organizační struktury, komunikační a sociální vazby, procesy, apod.. Měl by také být schopen rozeznávat potřeby organizace v oblasti vzdělávání pracovníků v kontextu fungování a rozvoje organizace a udržení její konkurenceschopnosti na základu rozvoje jejího lidského kapitálu. Poslední úprava: Mück David, Mgr. (29.01.2025)
|