|
|
|
||
Teorie a praxe hudebního vyučování. Úvod do hudebně didaktické problematiky. Modelové situace v hudebním vyučování.
Poslední úprava: Váňová Hana, doc. PaedDr., CSc. (10.09.2024)
|
|
||
Připravit studenta na hudebně výchovnou praxi po stránce teoretické i praktické. Seznámit ho s metodickou literaturou a se základními principy hudebně výchovné práce. Vybavit studenta vědomostmi a dovednostmi potřebnými k řízení hudebních činností žáků. Poslední úprava: Váňová Hana, doc. PaedDr., CSc. (16.09.2024)
|
|
||
2 kredity/ cca 60 hodin studentovy práce Přímá výuka - 8 hodin Samostudium - 33hodin Drobné seminární úkoly, vyplývající z didaktických postupů - 9 hodin Prakticky - chromatická transpozice hlasových cvičení a hra na ozvěnu - 6 hodin 2 hodiny asistentské praxe - 4 hodiny Poslední úprava: Váňová Hana, doc. PaedDr., CSc. (10.09.2024)
|
|
||
Drobné seminární úkoly v Moodle, vyplývající z didaktických postupů. Průběžné studijní úkoly. Prakticky - chromatická transpozice hlasových cvičení a hra na ozvěnu. 2 hodiny asistentské praxe u studentů, kteří aktuálně neučí Hv Poslední úprava: Váňová Hana, doc. PaedDr., CSc. (10.09.2024)
|
|
||
Poslední úprava: Váňová Hana, doc. PaedDr., CSc. (10.09.2024)
|
|
||
Obsah předmětu: - koncepce hudební výchovy na 1. st. ZŠ. Činnostní pojetí Hv, charakteristika jednotlivých hudebních činností. - RVP, ŠVP, průřezová témata, osnovy, standardy, učebnice Hv. Školy s RVHV. Problematika slovního hodnocení v Hv. - kritéria posuzování technické obtížnosti písní. Individuální prověrka hudebnosti, - identifikace rysů hudebně tvořivého myšlení, anamnestický dotazník. - rozvoj rytmického cítění, přípravná cvičení rytmická. - rytmická práce s říkadlem a s písní, rytmický vícehlas. - metody nácviku písně. Imitace. Esteticko výchovná práce s písní. - tvořivá práce s hudební formou - hlasová výchova. Přípravná cvičení hlasová. Poslední úprava: Váňová Hana, doc. PaedDr., CSc. (10.09.2022)
|
|
||
Studijní opora - kurz v Moodle https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=10640 Poslední úprava: Váňová Hana, doc. PaedDr., CSc. (10.09.2022)
|
|
||
Student: · ovládá základní pojmosloví v interdisciplinárních vazbách hudební psychologie, hudební pedagogiky a didaktiky hudební výchovy; · orientuje se v základních hudebně psychologických zákonitostech komunikace žáka s hudbou a v možnostech diagnostiky a rozvoje hudebnosti žáků 1. stupně ZŠ; · posoudí píseň z hlediska její technické náročnosti; · dovede koncipovat individuální prověrku hudebnosti i testy k indentifikaci hudebně tvořivých schopností žáka; · vytváří škály k posouzení sledovaných jevů a pro účely slovního hodnocení v HV; · zná základní principy činnostního pojetí hudební výchovy; · je obeznámen s RVP, ŠVP, průřezovými tématy, se stávajícími učebnice Hv pro 1. st. ZŠ a dalšími metodickými materiály, s koncepcí škol s rozšířenou výukou hudební výchovy; · vymyslí k nacvičovanému říkadlu či písni obtížnostně diferencovaný systém rytmických aktivit; · prakticky předvede hru na rytmickou ozvěnu ve 2/4 a ¾ taktu; · nacvičí na klávesový nástroj chromatickou transpozici hlasových cvičení; · koncipuje rozezpívání dětí s ohledem na soustavný rozvoj jejich pěveckých dovedností i na pěvecké problémy v osvojované písni; · na konkrétní písni promyslí fáze jejího imitačního nácviku včetně výchovného využití sémantického sdělení; · dokáže melodizovat říkadlo v rámci osvojovaných písňových forem; · formuluje v souladu s kurikulárními dokumenty výukové cíle hudební výchovy, volí vhodné metodické postupy, vedoucí k prohlubování vztahu žáků k hudebnímu umění a k rozvoji jejich hudebnosti; · absolvuje dvě hodiny asistentské praxe v hudební výchově na 1. st. ZŠ. Poslední úprava: Váňová Hana, doc. PaedDr., CSc. (17.09.2024)
|