PředmětyPředměty(verze: 970)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Výtvarná výchova pro vychovatele II - OKBV3V035A
Anglický název: Art and Inclusive for Educators II
Zajišťuje: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2022
Semestr: zimní
E-Kredity: 5
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:12/0, KZ [HS]
Rozsah za akademický rok: 12 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Helena Kafková, Ph.D.
Vyučující: Mgr. Lucie Jakubcová Hajdušková, Ph.D.
Prerekvizity : OKBV3V026A
Anotace
Kurz se zaměřuje na plánování, realizaci a evaluaci výtvarného vzdělávání vychovateli (např. ve školních družinách) v jehož jádru je umělecké dílo, umělec/umělkyně, jev z oblasti umění, vizuální kultury a kultury obecně.
Poslední úprava: Jakubcová Hajdušková Lucie, Mgr., Ph.D. (07.09.2024)
Cíl předmětu

1. Studentky a studenti si osvojují dovednost s ohledem na specifika vychovatelské práce plánovat výtvarné činnosti, zdůvodňovat jejich přínos a vysvětlovat jejich logiku.

2. Studentky a studenti prohlubují svou dovednost posuzovat kvalitu výtvarných aktivit.

3. Studentky a studenti si osvojují dovednost plánovat výtvarné aktivity a činnosti ve vazbě na umělecké dílo, jev z vizuální kultury nebo kultury obecně.

Poslední úprava: Jakubcová Hajdušková Lucie, Mgr., Ph.D. (07.09.2024)
Deskriptory

12 hodin přímé výuky

35 hodin samostudium

35 hodin příprava na cvičení

35 hodin průběžné úkoly a esej (seminární práce)

Poslední úprava: Jakubcová Hajdušková Lucie, Mgr., Ph.D. (07.09.2024)
Podmínky zakončení předmětu

- účast na přednáškách

- vypracování a odevzdání seminární práce podle zadání (součást reflektivního deníku)

Poslední úprava: Jakubcová Hajdušková Lucie, Mgr., Ph.D. (07.09.2024)
Literatura

Slavík, J., Slavíková, V., Eliášová, S.: Dívej se, tvoř a povídej! Praha: Portál, 2019. ISBN978-80-262-1557-8

Fulková, Marie. Diskurs umění a vzdělávání. Jinočany: H & H, 2008. ISBN 978-80-7319-076-7 (vybrané kapitoly)

Hazuková, Helena a Pavel Šamšula, P. Didaktika výtvarné výchovy I. Praha: UK Ped F, 2005.

Šamšula, P.: Obrazárna v hlavě 1-2. Výtvarná čítanka pro 2.-5. ročník základní školy. Praha: Práce, 1996, ISBN 80-208-0380-7

různí autoři: Průvodce výtvarným uměním 1-5

 

 

Poslední úprava: Jakubcová Hajdušková Lucie, Mgr., Ph.D. (07.09.2024)
Sylabus

1. klíčové didaktické kategorie/pojmy výtvarné výchovy

2. kvalita výtvarného vzdělávání ve vychovatelské praxi

3. dlouhodobé plánování výtvarných aktivit a činností - výtvarné řady a projekty

4. interdisciplinarita výtvarné výchovy a její potenciál pro vychovatelskou praxi

5. plánování a realizace výtvarných činností

6. reflexe výtvarných činností

7. archivace a prezentace výtvarných prací

Poslední úprava: Jakubcová Hajdušková Lucie, Mgr., Ph.D. (07.09.2024)
Studijní opory

Vzdělávací programy Národní Galerie Praha / studijní materiály pro pedagogy

https://www.ngprague.cz/vzdelavaci-programy/pro-pedagogy/studijni-materialy

Poslední úprava: Jakubcová Hajdušková Lucie, Mgr., Ph.D. (07.09.2024)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK