|
|
|
||
Kurz se zaměřuje na vymezení předmětu Výtvarná výchova, jeho vnitřní členění, prostředky a cíle. Orientuje studující v možnostech galerijní a muzejní edukace v kontextu volnočasových činností. Kurz tematizuje vztah ke kulturnímu dědictví jako důležitý předpoklad enkulturace. Promýšlí přitom zákonitosti dětského výtvarného projevu a jeho hlavní vývojové rysy a ukazuje vazby mezi volbou oborového kontextu a úkolem a mezi dalšími klíčovými didaktickými kategoriemi.
1. předmět výtvarná výchova v kontextu vychovatelské praxe
2. cíle výtvarné výchovy
3. prostředky realizace cílů výtvarné výchovy
4. galerijní a muzejní edukace
5. enkulturace
6. dětský výtvarný projev a jeho vývoj
7. oborový kontext výtvarné výchovy
Poslední úprava: Kafková Helena, Mgr., Ph.D. (07.02.2020)
|
|
||
12 hodin přímé výuky 35 hodin samostudium 25 hodin příprava na cvičení 45 hodin průběžné úkoly a reflektivní deník Poslední úprava: Kuříková Michaela, MgA. (16.02.2024)
|
|
||
účast na přednáškách odevzdání reflektivního deníku (zahrnujícího průběžné úkoly ze seminářů) Poslední úprava: Kuříková Michaela, MgA. (30.01.2023)
|
|
||
KOHNOVÁ, Jana. Profesní rozvoj učitelů. Univerzita Karlova v Praze –Pedagogická fakulta. Praha: Nakladatelství a vydavatelství KREACE, s. r. o., Praha, 2012, s. 41-49. ISBN 978-80-7290-548-5. KITZBERGEROVÁ, Leonora. Didaktika výtvarné výchovy [online]. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakult, 2014 [cit. 2020-03-06]. ISBN ISBN 978-80-7290-667-. HAZUKOVÁ, Helena a Pavel ŠAMŠULA, P. Didaktika výtvarné výchovy I. Praha: UK Ped F, 2005. Poslední úprava: Kuříková Michaela, MgA. (05.03.2023)
|
|
||
1. předmět výtvarná výchova v kontextu vychovatelské praxe 2. cíle výtvarné výchovy 3. prostředky realizace cílů výtvarné výchovy 4. hodnocení a reflexe ve výtvarné výchově 5. galerijní a muzejní edukace 6. inkluzivní prvky výtvarné výchovy 7. oborový kontext výtvarné výchovy Poslední úprava: Kuříková Michaela, MgA. (16.02.2024)
|