|
|
|
||
Odborná praxe je zaměřena na upevnění všeobecných, odborných a speciálních pedagogických, speciálně-pedagogických a psychologických znalostí při jejich aplikaci v reálných situacích práce speciálního pedagoga. Povinné předměty odborné praxe jsou zařazeny do všech ročníků bakalářského studijního programu tak, aby svým zaměřením umožňovaly systematické rozvíjení kompetencí studenta v oblasti speciální pedagogiky. Důraz je kladen na postupné zvyšování nároků na studenty při praktických činnostech a úzkou vazbu na profil absolventa. Ve třetím ročníku si v předmětu souvislé Odborné praxe III studenti dále rozšíří své poznatky o speciální dovednosti související s modifikací podmínek edukační reality v kontextu komplexního rozvoje osob s postižením a uplatněním speciálně pedagogických metod při kolektivních činnostech. Cílem předmětu Oborová praxe III je souvislé praktické působení studentů ve vybraných pracovištích, při němž uplatňují své teoretické znalosti a získávají nové zkušenosti z reality profese. Jejich zkušenosti z praxe jsou následně předmětem společné diskuse i osobní konzultace s vedoucím praxe. V návaznosti na tento předmět studenti provádějí reflexe k souvislé praxi, jejichž významnou součástí je supervize. Supervize vede studenty k hlubšímu porozumění problematiky a profesionalizaci odborných činností.
Poslední úprava: Bartoňová Miroslava, prof. PaedDr., Ph.D., mimořádný profesor Univerzity Karlovy (05.09.2023)
|
|
||
Studující si dále rozšíří své poznatky o speciální dovednosti související s modifikací podmínek edukační reality v kontextu komplexního rozvoje osob s postižením a uplatněním speciálně pedagogických metod při kolektivních činnostech. Poslední úprava: Bartoňová Miroslava, prof. PaedDr., Ph.D., mimořádný profesor Univerzity Karlovy (12.09.2024)
|
|
||
Zápočet bude udělen na základě odevzdání deníku praxe dle pokynů vyučujícího do prostředí Moodle Poslední úprava: Bartoňová Miroslava, prof. PaedDr., Ph.D., mimořádný profesor Univerzity Karlovy (05.09.2023)
|
|
||
Povinná literatura: BENDL, S., KUCHARSKÁ, A. a kol. Kapitoly ze školní pedagogiky a školní psychologie – skripta pro studenty vykonávající pedagogickou praxi. Praha: Univerzita Karlova v Praze – Pedagogická fakulta, 2008.978-80-7290-366-5. HLAĎO, P., HORÁČKOVÁ, M., DANIELOVÁ, L. Pedagogická praxe. Vyd. 1. Brno: Mendelova univerzita v Brně. 97 s. ISBN 978-80-7375-468-6. KEPKA, J., KLEČKOVÁ, G.Pedagogická praxe: metodické pokyny. Vyd. 1. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2007. 152 s. ISBN 978-80-7043-590-8. Kolektiv autorů. Soubor metodických materiálů pro asistenty pedagoga. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. MAZÁČOVÁ, N. Pedagogická praxe. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. 74 s. ISBN 978-80-7290-673-4. Doporučená literatura: KLUGEROVÁ, J., NĚMEC, Z.Speciálněpedagogická praxe ve vysokoškolském studiu. Vyd. 1. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského. 74 s. ISBN 978-80-7452-100-3. Poslední úprava: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (23.04.2020)
|
|
||
Student si volí jeden typ zařízení, kde se plně zapojuje do činností a připravuje si materiál pro vlastní práci s klientem. Následuje reflexe praxe, která umožní propojit prakticky ověřené dovednosti uvést do souvislostí s teoretickým základem metod a forem speciálně pedagogického působení. Poslední úprava: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (23.04.2020)
|
|
||
Studující uplatní své teoretické znalosti v praktickém působení ve vybraných pracovištích – školských poradenských zařízeních. Získá nové zkušenosti z reality profese. V rámci reflexe k souvislé praxi prezentuje zkušenosti pod supervizí vedoucího pedagogické praxe.
Poslední úprava: Bartoňová Miroslava, prof. PaedDr., Ph.D., mimořádný profesor Univerzity Karlovy (12.09.2024)
|