|
|
|
||
Předmět poskytuje psychosociální a pedagogickou charakteristiku dětí s různým stupněm postižení. Upozorňuje na specifické potřeby rodiny pečující o dítě s postižením. Objasňuje problematiku integrace, podává přehled zařízení určených ke vzdělávání jedinců se speciálními vzdělávacími potřebami.
Poslední úprava: LINKOVA/PEDF.CUNI.CZ (01.11.2012)
|
|
||
Předmět má za úkol seznámit posluchače se základy speciální pedagogiky jako vědní disciplíny, s aktuálními problémy výchovy a vzdělávání žáků se zdravotním postižením a s integračními, humanizačními a demokratizačními trendy ve výchově a vzdělávání dětí, mládeže a dospělých s jednotlivými druhy postižení. Poslední úprava: LINKOVA/PEDF.CUNI.CZ (01.11.2012)
|
|
||
AUGER, M, T., BOUCHARLAT, CH. Učitel a problémový žák.Praha : Portál, 2005. ISBN 80-7148-907-0 FISCHER, S., ŠKODA, J. Speciální pedagogika. Praha : Triton, 2008. ISBN 978-80-7387-014-0 LECHTA, V. a kol. Základy inkluzivní pedagogiky. Praha : Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-679-7 POKORNÁ, V. Teorie a náprava vývojových poruch učení a chování.Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-570-9 SLOWÍK, J. Speciální pedagogika.Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1733-3 Poslední úprava: LINKOVA/PEDF.CUNI.CZ (01.02.2012)
|
|
||
aktivní účast na výuce Poslední úprava: LINKOVA/PEDF.CUNI.CZ (01.11.2012)
|
|
||
1. Speciální pedagogika, obsah, cíle, zaměření, nové trendy Metody speciální pedagogiky. Druhy zdravotního postižení. Poslední úprava: LINKOVA/PEDF.CUNI.CZ (01.02.2012)
|