|
|
|
||
V předmětu se studenti seznámí s charakteristikou sociálních skupin a jejich dynamikou. Získají teoretická východiska pro zpracování jednoduchých diagnostických šetření zaměřených na charakteristiku jedince i sociální skupiny. Osvojí si dovednosti nezbytné pro realizaci těchto šetření, pro analýzu získaných údajů a pro jejich interpretaci.
Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (10.03.2010)
|
|
||
Cílem předmětu je seznámit studenty s charakteristikou sociálních skupin a jejich dynamikou. Poslední úprava: KUCIREK/PEDF.CUNI.CZ (07.09.2012)
|
|
||
HELUS, Z. Sociální psychologie pro pedagogy. Praha, Grada 2007. ISBN 978-80-247-1168-3 VALENTOVÁ, L. Školní třída jako sociální skupina - distanční studijní text PedF UK. VÝROST, J.; SLAMĚNÍK, I. Sociální psychologie. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-247-1428-8 HADJ-MOUSSOVÁ, Z. Sociální psychologie.Praha: Univerzita Karlova v Praze-Pedagogická fakulta, 2003. ISBN 80-7290-118-4. HADJ-MOUSSOVÁ, Z. Pedagogická psychologie pro vychovatele. Praha: Univerzita Karlova v Praze-Pedagogická fakulta, 2006. ISBN 80-7290-243-1. NAKONEČNÝ, M. Sociální psychologie. 2. vyd. rozš. a přeprac. Praha : Academia, 2009. 498 s. ISBN 978-80-200-1679- Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (10.03.2010)
|
|
||
Požadavky ke zkoušce:
Účast na výuce je dobrovolná, nekontroluje se. Předmět je zakončen ústní zkouškou, rozsah požadovaných znalostí odpovídá sylabu. Tematické okruhy k ústní zkoušce budou předány na výuce.
Studenti budou připuštěni ke zkoušce pouze za podmínky, že odprezentují během výuky v předem určeném termínu jedno vybrané téma.
Poslední úprava: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (29.12.2017)
|
|
||
1. Sociální vztahy ve věkově homogenní a nehomogenní skupině, zvláštnosti osobních a skupinových vztahů. 2. Diagnostika sociálních vazeb. 3. Autorita a její přijetí skupinou. 4. Pedagogicko-psychologické otázky rozvíjení schopností a dovedností, tvořivosti, motivace, zájmu. 5. Utváření hodnotového systému. 6. Modely způsobů výchovy, vývoj dětí při různých formách způsobů výchovy. 7. Možnosti vyrovnávání se s náročnými životními situacemi. Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (10.03.2010)
|