|
|
|
||
Cílem předmětu je zpracovat přínos předškolního vzdělávání. Kognitivní a sociální rozvoj dítěte, role osobnosti učitele a klimatu školy. Přiblížit zásadní obrat v pojetí vzdělávání (30.léta 20.stol.) a současné teorie vzdělávání podle Y.Betranda. Obsah je naplněn např.srovnáním potřeb dítěte a kognitivního a sociálního rozvoje. Kompetence učitele se zaměřením na osobnostní a sociální rovinu. Pozitivní a negativní vlivy na tvorbu sociálního klimatu v MŠ. Výběr vzdělávacích teorií, které jsou východisky pro RVP a přínos konstruktivismu a projektové metody pro pedagogickou práci v MŠ.
Poslední úprava: KOTATKO/PEDF.CUNI.CZ (17.02.2012)
|
|
||
Cílem předmětu je zpracovat přínos předškolního vzdělávání v kognitivní a sociální rovině rozvoje dítěte.Rozkrýt specifika osobnosti učitele a klimatu školy. Přiblížit východiska RVP PV z oblasti vzdělávacích teorií. Poslední úprava: KOTATKO/PEDF.CUNI.CZ (17.02.2012)
|
|
||
Atkinsonová , R.L. aj. Psychologie. Praha: Victoria Publishing, 1995, s. 92-106, 557-561. ISBN 80-85605-35-X. Bertrand,Y. Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-216-9 Grecmanová, H. Klima školy. Olomouc: Hanex, 2008. ISBN 978-80-7409-010-3. Koťátková, S. Působení na profesní orientaci studentů prostřednictvím kurzu OSV v souladu s principy humanistického přístupu. In Spilková a kol. Současné proměny vzdělávání učitelů. Brno: Paido, 2004, s.68-74. ISBN 80-7315-081-6 Koťátková,S. Dítě a mateřská škola. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-1568-1. Kratochvílová, J. Teorie a praxe projektové výuky. Brno: Pedagogická fakulta MU, 2006. ISBN 80-210-4142-0. Spilková,V.a kol. Současné proměny vzdělávání učitelů. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315-081-6. Tonuci, F. Vyučovat nebo naučit? Praha: Středisko vědeckých informací. Praha: UK v Praze, PedF, 1991. Vašutová, J. Být učitelem. UK v Praze, PedF, 2007. ISBN 978-80-7290-325-2. Poslední úprava: KOTATKO/PEDF.CUNI.CZ (17.02.2012)
|