|
|
|
||
Hlavní cíle EV, cíle EV stanovené v legislativních dokumentech (RVP PV). Prostředky a metody EV (projektové/interdiciplinární vyučování, narativní metoda, kooperativní metoda, dramatická metoda, názor, vnímání přírody všemi smysly, slavnosti atd.). Odcizení člověka přírodě a syndromy s tím spojené (zoofóbie, biofóbie, syndrom
padajících dětí atd.). Zooasistence a zooterapie. Gardenoterapie. Ekopsychologie. Hodnocení EV (netradiční forma žákovského hodnocení, portfoliové hodnocení, nástěnka, obraz či trojrozměrný výstup, atd.).
Poslední úprava: Jančaříková Kateřina, doc. PhDr., Ph.D. (19.08.2017)
|
|
||
Cílem předmětu Environmentální výchova II. je věnovat se cílům, prostředkům, metodám a nástrojům hodnocení EV a představit praktické ukázky interdisciplinárních projektů a lekcí EV a netradičních způsobů hodnocení. Poslední úprava: JANCARIKOVA/PEDF.CUNI.CZ (14.09.2009)
|
|
||
Povinná: Jančaříková, K. Environmentální činnosti v předškolním vzdělávání. Praha : Raabe, 2010. Doporučená: Jančaříková, K. Činnosti k rozvíjení přírodovědné gramotnosti v předškolním vzdělávání. Praha : Raabe, 2017. ISBN978-80-7496-327-8. Jančaříková, Kateřina, Havlová, Jana. Činnosti se zvířaty v předškolním vzdělávání. Praha : Raabe, 2014. 1. vyd. 124 str. ISBN 978-80-7496-166-3. Jančaříková, K. Kapuciánová, M. Činnosti venku a v přírodě. Praha : Raabe, 2013. 1. vyd. 141 str. ISBN978-80-7496-071-0. Jančaříková, K. Ekologie čtená podruhé. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2013. 1. Vyd. 198s. ISBN 978-80-7290-713-7. Poslední úprava: Jančaříková Kateřina, doc. PhDr., Ph.D. (19.08.2017)
|
|
||
Výuka bude probíhat kombinovanou formou. Hlavní metodou je e-learning. Tj. je počítáno se samostatnou prací u počítače doma (popř. v knihovně). Kurz vyvrcholí společným setkáním, na kterém budou shrnuty získané poznatky. Poslední úprava: JANCARIKOVA/PEDF.CUNI.CZ (14.09.2009)
|
|
||
Zkouška bude probíhat ústně. Okruhy viz sylabus. Poslední úprava: Jančaříková Kateřina, doc. PhDr., Ph.D. (01.02.2019)
|
|
||
Cíle EV. Prostředky a metody EV (projektové/interdiciplinární vyučování, narativní metoda, kooperativní metoda, dramatická metoda, názor, vnímání přírody všemi smysly, slavnosti atd.) Hodnocení EV (netradiční forma žákovského hodnocení, portfoliové hodncoení, esej, nástěnka, obraz či trojrozměrný výstup, atd.). Problém odcizení člověka přírodě. Ekopsychologie. Zooasistence a zooterapie. Poslední úprava: JANCARIKOVA/PEDF.CUNI.CZ (14.09.2009)
|
|
||
Studenti mohou sledovat informace o probraných tématech na http://cevv-uk-pedf.blog.cz Upřesnění: V levé liště je třeba vybrat okénku předmětu a ve článcích vybraný semestru a formu studia. Poslední úprava: Jančaříková Kateřina, doc. PhDr., Ph.D. (12.08.2017)
|
|
||
Pro úspěšné absolvování předmětu je nezbytný přístup na počítač s internetovým připojením. není nutné, ale doporučuji, navázat na EV I. Poslední úprava: JANCARIKOVA/PEDF.CUNI.CZ (14.09.2009)
|