|
|
|
||
Mez únosnosti. Ekologická krize. Globální ekosystém a jeho problémy. Historie ochrany přírody v zahraničí i v ČR. Významné osobnosti. Literatura k tématu. Příklady dobré praxe. SEV a Pavučina. Metody práce v EVVO.
Poslední úprava: Jančaříková Kateřina, doc. PhDr., Ph.D. (19.08.2017)
|
|
||
Cílem předmětu Environmentální výchova I je informovat o významu a potřebě environmentální výchovy (v globálních souvislostech), seznámit studenty s historií světové a české environmentální výchovy a s význačnými představiteli EV. Seznámení s literaturou zabývající se EV, příkaldy dobré praxe a nabídkou Středisek environmentální výchovy a Pavučiny. Poslední úprava: Jančaříková Kateřina, doc. PhDr., Ph.D. (19.08.2017)
|
|
||
Povinná: Jančaříková, K. Environmentální činnosti v předškolním vzdělávání. Praha : Raabe, 2010. Doporučená: Jančaříková, K. Činnosti k rozvíjení přírodovědné gramotnosti v předškolním vzdělávání. Praha : Raabe, 2017. ISBN978-80-7496-327-8. Jančaříková, Kateřina, Havlová, Jana. Činnosti se zvířaty v předškolním vzdělávání. Praha : Raabe, 2014. 1. vyd. 124 str. ISBN 978-80-7496-166-3. Jančaříková, K. Kapuciánová, M. Činnosti venku a v přírodě. Praha : Raabe, 2013. 1. vyd. 141 str. ISBN978-80-7496-071-0. Jančaříková, K. Ekologie čtená podruhé. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2013. 1. Vyd. 198s. ISBN 978-80-7290-713-7. Poslední úprava: Jančaříková Kateřina, doc. PhDr., Ph.D. (19.08.2017)
|
|
||
Výuka bude probíhat kombinovanou formou. Student musí počítat s tím, že se bude připravovat doma. Poslední úprava: Jančaříková Kateřina, doc. PhDr., Ph.D. (19.08.2017)
|
|
||
Ukončení předmětu je možné dvojím způsobem: 1) Aktivní účast + zpracování úkolu dle zadání Upřesnění: Aktivní účastí se rozumí přítomnost po celý čas výuky (tedy bez pozdního příchodu a dřívějšího odchodu) a soustředění se na výuku (student aktivně odpovídá na otázky vyučující, zapojuje se do učebního procesu, nevyřizuje si poštu na notebooku, nevyrušuje apod.). Právo rozhodnout, čí účast bude resp. nebude považována za aktivní má vyučující. Pokud má vyučující dojem, že si student na výuce učivo neosvojil, má právo požadovat přezkoušení. 2) Přezkoušení + zpracování úkolu dle zadání Vysvětlení: Tato možnost je určena studentům, kteří nebyli přítomní na celé výuce a nebo těm, kteří se na výuce věnovali jiným záležitostem. Přezkoušení probíhá ve třech termínech určených vyučujícím ve zkouškovém období. Upřesnění: Student si k přezkoušení nastuduje doporučenou literaturu a řádně se z ní připraví (nestačí zápisky od spolužáků). Termíny přezkoušení určuje vyučující. Poslední úprava: Jančaříková Kateřina, doc. PhDr., Ph.D. (19.08.2017)
|
|
||
Mez únosnosti globálního ekosystému. Proč je v současné době potřeba EV? Legislativní ustanovení. Historie světové ochrany životního prostředí. Historie české školy environmentální výchovy. Významní představitelé české i světové environmentální výchovy. Střediska environmentální výchovy. Pavučina. Mrkvička. Literatura zabývající se teoreticky i prakticky environmentální výchovou. Poslední úprava: Jančaříková Kateřina, doc. PhDr., Ph.D. (19.08.2017)
|
|
||
Studenti mohou sledovat informace o probraných tématech na http://cevv-uk-pedf.blog.cz Upřesnění: V levé liště je třeba vybrat okénko předmětu a ve článcích vybraný semestru a formu studia. Poslední úprava: Jančaříková Kateřina, doc. PhDr., Ph.D. (19.08.2017)
|
|
||
Pro úspěšné absolvování předmětu je nezbytný přístup na počítač s internetovým připojením. Poslední úprava: Jančaříková Kateřina, doc. PhDr., Ph.D. (19.08.2017)
|