| 
 | 
 | 
| 
 | ||
| 
1.  Těžké tělesné postižení - komunikace, facilitace ( vznik a definice těžkého tělesného  postižení, bazální 
stimulace v práci somatopedů, progresivní invalidizující onemocnění) 
2. Vrozené vývojové vady - incidence, faktory vzniku, psychosociální aspekty
 ( craniosynostózy,craniostenózy, deficity končetin, anomálie neurální trubice,VVV vnitřních orgánů - 
výskyt,symptomatologie, typy VKV, sledování a evidence VVV)
3. Spec.pedagogická práce s klienty po poranění mozku, (rehabilitace, práce s rodinou, apalický stav, edukační důsledky).
4. Zdravotní znevýhodnění v SPPG- typologie funkčních poruch a jejich psychosociálních důsledků ( epilepsie, diabetes 
mellitus,roztroušená skleroza, záchvatové stavy jiné etiologie, bolest, dietetická opatření, režimová opatření, rodina s 
nemocným členem, zdravotní znevýhodnění ve škole)
 Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (08.03.2010)
                                
                                 | 
| 
 | ||
| Povinná: DUNOVSKÝ,J. Sociální pediatrie. Praha: GradaPublishing, 1999. HÁJKOVÁ,V. Podpora speciálních vzdělávacích potřeb žáků se zdravotním znevýhodněním, PedF UK, Praha, 2008. HÁJKOVÁ, V.( ed.): Bazální stimulace, aktivace a komunikace v edukaci žáků s kombinovaným postižením. EPOCHA & Somatopedická společnost: Praha 2009 MATĚJČEK, Z. Psychologie nemocných a zdravotně postižených dětí. Jinočany: H&H, 2001. PFEIFFER, J. Neurologie v rehabilitaci. Praha: Grada Publishing, 2008 VÍTKOVÁ, M. Somatopedické aspekty. Brno: Paido, 2006. Doporučená: ZOLTAN, B. Vision, Perception, and Cognition. Slack Incorporated.2007 ISBN: 10 1-55642-738-7, 13 978-1-55642-738-1 
 
 
 
 
 Poslední úprava: HAJKOVAV/PEDF.CUNI.CZ (24.02.2013)
                                
                                 | 
| 
 | ||
| Absolvování výuky - přednášek , seminářů bez povinnosti písemné seminární práce. Poslední úprava: HUBALOVA/PEDF.CUNI.CZ (24.10.2011)
                                
                                 | 

