|
|
|
||
Výuka je rozdělena do 4 tematických bloků:
1. Problematika centrálních poruch hybnosti v SPPG - výskyt, etiologie, symptomatologie, klasifikace, komunikace,
výchovné a vzdělávací aspekty (DMO, klinické příznaky,klasifikace, psychosociální dopady a výchovně vzdělávací
aspekty)
2. Vrozené vývojové vady - incidence, faktory vzniku, psychosociální aspekty
( craniosynostózy,craniostenózy, deficity končetin, anomálie neurální trubice,VVV vnitřních orgánů -
výskyt,symptomatologie, typy VKV, sledování a evidence VVV)
3. Těžké tělesné postižení - komunikace, facilitace ( vznik a definice těžkého a kombinovaného postižení, bazální
stimulace, aktivace, handling)
4. Zdravotní znevýhodnění v SPPG- typologie funkčních poruch a jejich psychosociálních důsledků ( epilepsie, diabetes
mellitus,roztroušená skleroza, záchvatové stavy jiné etiologie, bolest, dietetická opatření, režimová opatření, rodina s
nemocným členem, zdravotní znevýhodnění ve škole)
Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (23.06.2009)
|
|
||
DUNOVSKÝ,J. Sociální pediatrie. Praha: Grada Publishing, 1999. HÁJKOVÁ,V. Podpora speciálních vzdělávacích potřeb žáků se zdravotním znevýhodněním, PedF UK, Praha, 2008. KRAUS, J.a kol. Dětská mozková obrna. Praha : Grada, 2005 MATĚJČEK, Z. Psychologie nemocných a zdravotně postižených dětí. Jinočany: H&H, 2001. OPATŘILOVÁ, D., ZÁMEČNÍKOVÁ, D.: Somatopedie. Paido: Brno, 2007. ISBN 978-80-7315-137-9 RENOTIÉROVÁ, M., LUDÍKOVÁ, L., A KOL. Speciální pedagogika. Olomouc: Univerzita Palackého, 2005. VÍTEK, J., VÍTKOVÁ, M. Mezinárodní klasifikace funkčnosti, postižení a zdraví. In BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M.(eds.)Přístupy ke vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení. Sborník z konference s mezinárodní účastí. Brno: Paido, 2007, s. 118-119. VÍTKOVÁ, M. Somatopedické aspekty. Brno: Paido, 2006, ISBN 80-7315-134-0 Poslední úprava: HAJKOVAV/PEDF.CUNI.CZ (21.02.2009)
|