|
|
|
||
V první části semestru je cílem se koncentrovat na výzkumné metody vhodné pro různé druhy aplikovaného šetření v pedagogických procesech a na výzkumy související se studovaným oborem. Metody výzkumu budou dávány do souvislostí s možným využitím v již zadaných bakalářských pracích.
Cílem druhé části semestru je zaměřit se na osobnost učitele v mateřské škole, na jeho kompetence, styly a metody pedagogické práce vhodné pro děti předškolního věku. Seznámit s vlivem sociálního školního klimatu jako skrytého kurikula.
V závěru bude shrnuta problematika předškolní výchovy a vzdělávání a v tomto směru bude reagováno na zájem a otázky studentů.Zkouška bude ověřovat znalosti i z předcházejících předmětů Teorie předškolní výchovy I, II, které byly zakončeny zápočtem.
Poslední úprava: KOTATKO/PEDF.CUNI.CZ (30.04.2014)
|
|
||
V první části semestru je cílem se koncentrovat na výzkumy vhodné pro různé druhy aplikovaného šetření v pedagogických procesech a na výzkumné metody související se studovaným oborem. Poslední úprava: Koťátková Soňa, doc. PaedDr., Ph.D. (31.01.2018)
|
|
||
Grecmanová,H. Klima školy. Olomouc: Hanex, 2008. Kasíková,H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178-167-3. Kašová,J.a kol. Škola trochu jinak-projektové vyučování v teorii a praxi. Kroměříž: IUVENTA, 1995. Koťátková, S. Učitelé vytvářejí školní klima. Informatorium 3-8, 2006, 4. 3, s. 8-9. Koťátková,S.Sociální dovednosti a komunikativní dovednosti učitelky mateřské školy. Predškolská výchova. 2003/04, č.3, s.1-5. ISSN 0032-7220. Koťátková,S. Dítě a mateřská škola. Praha: Grada Publishing,2008. ISBN 978-80-247-1568-1. Koťátková,S. Kvalita sociálního klimatu a potřeby učitelek mateřských škol. Studia paedagogica. 2009, č.2, s.69-84. Lašek, J. Sociálně psychologické klima školních tříd a školy. Hradec Králové: Gaudeamus, 2001. Mertin, V., Gilernová,I. (eds.) Psychologie pro učitelky mateřských škol. Praha: Portál, 2003. Pasch,M.,Gardner,T.,G.aj.Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál,1998.ISBN 80-7178-127-4. Průcha, J., Koťátková, S. Předškolní pedagogika. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0495-4 Pelikán, J.: Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum,1998 Průcha,J.: Pedagogický výzkum, uvedení do teorie a praxe. Praha: Karolinum,1995. Poslední úprava: KOTATKO/PEDF.CUNI.CZ (30.04.2014)
|
|
||
Zkouška bude obsahovat okruhy z tohoto předmětu Teorie předškolní výchovy III i z předcházejících dvou předmětů Teorie předškolní výchovy I, II, které byly zakončovány zápočtem. Okruhy ke zkoušce budou studentům předány v první třetině semestru. Požadavkem ke zkoušce v prezenčním studiu bude aktivní účast na výuce. V kombinovaném studiu bude zadán seminární úkol (z důvodů menšího rozsahu výukových hodin), který bude tématicky vycházet z jednotlivých částí předmětu a ze zkušeností studentů ze školní praxe. Seminární úkol musí být vyučujícímu doručen 10 dnů před přihlášeným termínem zkoušky s mailovým kontaktem na studenta. Poslední úprava: Koťátková Soňa, doc. PaedDr., Ph.D. (31.01.2018)
|