|
|
|
||
Komunikace (s) uměním.
Dějiny a teorie moderního umění od 19. století po polovinu 20. století. Kontexty umělecké tvorby, aplikace historicko-teoretických poznatků v praxi: interaktivní přístupy, neformální vzdělávání, galerijní edukace apod.
Poslední úprava: KITZL8AP (02.09.2014)
|
|
||
Cíl výuky: Cílem tohoto oborového prosemináře je motivovat studenty ke zvýšenému zájmu o obor, položit základy k vytvoření poučeného náhledu na obecné nadčasové problémy teorie umění a estetiky a dalšího rozvoje oborového myšlení. V oblasti oborové terminologie přesvědčit studenty o nezbytnosti postupného budování funkčního slovníku učitele výtvarné výchovy, se zvláštním zřetelem na schopnost vyjádření výtvarného zážitku. Poslední úprava: KITZL8AP (04.10.2013)
|
|
||
zápočet Poslední úprava: Kitzbergerová Leonora, PhDr., Ph.D. (08.11.2019)
|
|
||
BLÁHA,J.: Estetická výchova pro střední školy, 2. díl - Umění jako obraz doby. 1.vyd. Praha : Scientia Medica, 2001. 80 s. ISBN 80-85526-71-9. BLÁHA,J.; SLAVÍK,J. Souřadnice výtvarného umění.1.vyd. Jinočany: H and H, 1992.67 s. DEMPSEYOVÁ, A. Umělecké školy, směry a hnutí, Slovart 2005. ISBN 80-72-09731-8 KULKA,J. Psychologie umění. Praha: SPN, 1990. 1.vydání. 435 s. ISBN 80-04-23694-4. KULKA, T. Umění a kýč. Praha: Torst, 2000. 1. vydání. 292 s. ISBN 80-7215-128-2. TŘEŠTÍK, M. Umění vnímat umění. Praha : Gasset, 2011, ISBN 978-80-87079-15-7 WELTONOVÁ, J. Jak vnímat obrazy. Bratislava: Perfekt, 1995. 1. vydání. 64 s.ISBN 80-85261-81-2. ZUSKA,V. Estetika (úvod do současnosti tradiční disciplíny).1.vydání. Praha: Triton, 2001. 131 s. ISBN 80-7254- 194-3. Poslední úprava: KITZL8AP (14.10.2013)
|
|
||
přednáška/seminář Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (30.06.2008)
|
|
||
Požadavky k zápočtu: Úspěšné splnění seminární práce; test, body ze seminární práce a z testu se sčítají, je třeba dosáhnout 75%. Poslední úprava: Fišerová Zuzana, Mgr., Ph.D. (15.10.2018)
|
|
||
Výtvarné umění a vizuální kultura 19. a první poloviny 20. století. Základní principy vývoje a proměn.Teorie umění a estetika. Umění jako prostředek komunikace a jeho výrazové prostředky; vztah umělec - umělecké dílo - skutečnost, jeho psychologické a sociální aspekty. Poslední úprava: KITZL8AP (30.09.2015)
|