PředmětyPředměty(verze: 970)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Informatika ve školní praxi - MB180C23A
Anglický název: ICT in Schools
Český název: Informatika ve školní praxi
Zajišťuje: Katedra učitelství a didaktiky biologie (31-180)
Fakulta: Přírodovědecká fakulta
Platnost: od 2024
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/3, Z [HT]
Počet míst: 18
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština, angličtina
Poznámka: povolen pro zápis po webu
Garant: Mgr. Karolína Kotvaltová Sezemská, Ph.D.
Vyučující: RNDr. Irena Chlebounová
RNDr. Vanda Janštová, Ph.D.
Mgr. Karolína Kotvaltová Sezemská, Ph.D.
RNDr. Jan Mourek, Ph.D.
PhDr. Petr Novotný, Ph.D.
RNDr. Ina Rajsiglová, Ph.D.
Neslučitelnost : MB180C23
Anotace
Předmět je věnován roli informačních technologií ve školní výuce. Zabývá se teoretickými aspekty technologií ve výuce a hledá smysluplné formy jejich zařazení do výuky přírodovědných předmětů, zejména biologie. Cílem předmětu je rozvinout digitální gramotnost účastníků tak, aby získali kompetence pro distanční výuku, která bude vhodným doplňkem pro prezenční formy, naznačit cesty k rozvoji těchto dovedností a kompetencí u žáků formou konkrétních úloh a problémů včetně instrumentace laboratorních úloh; neopomíjí ale ani zamyšlení nad specifiky digitálních technologií z pohledu kognitivního, afektivního a psychomotorického vývoje jedince.

V LS 2025 bude otevřena pouze jedna paralelka v čj.
Poslední úprava: Kotvaltová Sezemská Karolína, Mgr., Ph.D. (16.02.2025)
Literatura
  • Alter, A. L., & Tesla, J. (2018). Neodolatelné: vzestup návykových technologií a byznys se závislostí (První vydání). Brno: Host.
  • GAGE, J. How to use an interactive whiteboard really effectively in your secondary classroom. London: David Fulton Publis, 2006. 139 pp. ISBN 978-1-84312-262-3
  • Murphy, S., Hill, T., McDonagh, P., & Flaherty, A. (2022). Mundane emotions: Losing yourself in boredom, time and technology. Marketing Theory, 0(0). https://doi.org/10.1177/14705931221138617
  • Newport, C. (2016). Hluboká práce: pravidla pro soustředěný úspěch v roztěkaném světě. (K. Ešnerová, Přel.) (Vydání první). V Brně: Jan Melvil Publishing.
  • Spitzer, M. (2014). Digitální demence: jak připravujeme sami sebe a naše děti o rozum (1. vyd). Brno: Host.
  • Spitzer, M. (2016). Kybernemoc! jak nám digitalizovaný život ničí zdraví. (I. Kratochvílová, Přel.) (První vydání). Brno: Host - vydavatelství, s.r.o.
  • Wolf, M. (2018). Reader, Come Home: The Reading Brain in a Digital World. New York, NY: Harper.

-----

-----

Poslední úprava: Novotný Petr, PhDr., Ph.D. (09.06.2023)
Požadavky ke zkoušce

Podmínky udělení zápočtu:

- aktivní účast na praktických cvičeních

- maximálně 2 absence; 3 absence navíc jsou povoleny studentům vykonávajícím praxe (pouze v době, kdy student koná praxe)

 - odevzdání zadaných úkolů prostřednictvím kurzu Google Classroom https://classroom.google.com/c/NzQ3NjIxNjk5NzI4?cjc=gkhh7bo, kód: gkhh7bo

 

Poslední úprava: Kotvaltová Sezemská Karolína, Mgr., Ph.D. (16.02.2025)
Sylabus

datum

jméno

téma

17. 2.

Vanda Janštová

bioinformatika

24. 2.

Jakub Holec

nástroje pro distanční výuku

3. 3.

Karolína Kotvaltová

aplikace 1

10. 3.

Jakub Horák

wildlife dokumenty

17. 3.

Tomáš Kebert

vektory, rastry, Canva

24. 3.

Petr Novotný

prezentační software

31. 3.

Ina Rajsiglová

AI, interaktivní tabule

7. 4.

Petr Novotný

robotika, automatizace

14. 4.

Jan Mourek

webináře, videomikroskop

28. 4.

Irena Chlebounová

čidla vernier

5. 5.

Karolína Kotvaltová

aplikace 2

12. 5.

REZERVA - počítejte s výukou

Poslední úprava: Kotvaltová Sezemská Karolína, Mgr., Ph.D. (16.02.2025)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK