|
|
|
||
The second part of the Education and social psychology course is to equip students with basic psychological knowledge and skills needed to perform their future profession. The aim of the summer semester course is to introduce students to the social-psychological context of teaching. The content of lectures of the course Pedagogical and social psychology II will be mainly theoretical knowledge of educational psychology, in the seminars, the emphasis will be on acquiring skills in the field.
Last update: Špačková Klára, PhDr., Ph.D. (22.01.2023)
|
|
||
Přímá výuka
Nepřímá výuka
Last update: Špačková Klára, PhDr., Ph.D. (07.02.2022)
|
|
||
Literatura povinná: HELUS, Z. Sociální psychologie pro pedagogy. 2. přepracované a doplněné vydání. Praha: Grada, 2015, 399 stran. ISBN 9788024746746. HRABAL, V. Sociální psychologie pro učitele: vybraná témata. 2. přeprac. vyd. Praha: Karolinum, 2002, 125 s. ISBN 8024604361. VALENTOVÁ, L. Problémy mladšího a středního školního věku. In: HadjMoussová a kol. Pedagogicko-psychologické poradenství I vybrané problémy. Praha: Pedf UK, 2005. VALENTOVÁ, L.;PAVLAS MARTANOVÁ,V. Školní třída- diagnostika, intervence a prevence. In Školní poradenství II. Praha: PedfUK v Praze, 2013.
Literatura doporučená: HADJ-MOUSSOVÁ, Z.; DUPLINSKÝ, J. Diagnostika: pedagogicko-psychologické poradenství. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2002, 208 s. ISBN 807290101x. KOLÁŘ, M. Skrytý svět šikanování. Praha: Portál, 1997. MAREŠ, J., KŘIVOHLAVÝ, J. Komunikace ve škole. Brno: MU, 1995. ŘEZÁČ, J. Sociální psychologie. Brno: Paido, 1998. VÁGNEROVÁ, M. Kognitivní a sociální psychologie žáka základní školy. Praha: Karolinum, 2001. VALENTOVÁ, L. Školní poradenství II. Vyd. 1. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2013, 207 s. ISBN 9788072906291. VÝROST, J.;SLAMĚNÍK, I. Sociální psychologie. 2vyd. Praha: Grada, 2008. Last update: Špačková Klára, PhDr., Ph.D. (21.01.2023)
|
|
||
Témata předmětu: 1. Sociální psychologie, teorie sociální podmíněnosti člověka. 2. Sociální psychologie rodiny, vztah rodiny a školy. 3. Sociální percepce a sociální interakce. 4. - 5. Třída jako sociální skupina, diagnostika a intervence. 6. Problémové a rizikového chování – terminologie, prevence. Last update: Špačková Klára, PhDr., Ph.D. (21.01.2023)
|
|
||
Podmínkou pro zakončení předmětu je 75% účast na seminářích. Zkoušku studenti složí v rámci písemného testu pokrývající témata Psychologie pedaagogické a sociální I a II. Last update: Špačková Klára, PhDr., Ph.D. (29.01.2022)
|