|
|
|
||
he aim of the course is to prepare students to enter teaching practice. We develop students' mathematical culture and nurture their positive relationship with pupils. We guide them to record their experiences in their future practice, analyze them using theoretical knowledge and improve the quality of their work on this basis.
Last update: Slezáková Jana, PhDr., Ph.D. (09.09.2022)
|
|
||
Last update: Slezáková Jana, PhDr., Ph.D. (09.09.2022)
|
|
||
Předpokládané časové zatížení studentů je celkem 75 h: přímá výuka - 16 h písemné přípravy na semináře 2 h týdně na setkání, celkem 24 h čtení odborné literatury 15 h zpracování průběžných úkolů - 20 h V případě, že přednášky nebo semináře přejdou do online formy, tak zde budou uvedeny odkazy na distanční výuku. Last update: Slezáková Jana, PhDr., Ph.D. (09.09.2022)
|
|
||
Vybrané kapitoly z JIROTKOVÁ, D. Cesty ke zkvalitňování výuky geometrie Praha : UK v Praze, PedF, 2010. HEJNÝ, M. Výuka orientována na budování schémat: Aritmetika 1. stupně, Praha: UK v Praze, PedF, 2014. Rendl, M., Vondrová, N., Hříbková, L., Jirotková, D., Kloboučková, J., Kvasz, L., ... & Žalská, J. Kritická místa matematiky na základní škole očima učitelů. Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2013. Vondrová, N. a kol.: Kritická místa matematiky základní školy v řešení žáků. Karolinum, 2016 Vondrová, N.: Didaktika matematiky jako nástroj zvládání kritických míst. Praha : UK, Pedf, 2020. Last update: Slezáková Jana, PhDr., Ph.D. (09.09.2022)
|
|
||
Setkání jsou vedena interaktivně, střídavě jsou vedeny učitelem z praxe a učitelem z fakulty. Témata jsou předem známa a očekává se, že se na ně studenti budou připravovat tak, aby se zasvěceně zapojili do diskuzí. Zvláštní zřetel je věnován studentům, kteří v důsledku předchozího matematického vzdělávání mají nízké matematické sebevědomí a tendenci ve své budoucí praxi opakovat ty postupy, které vedly k neúspěchu a k negativnímu vztahu k matematice. V případě přechodu na distanční výuku z důvodu nemožnosti konat prezenční výuku na fakultě: a) bude posílena distanční složka výuky formou dodatečných úkolů zadaných elektronicky (mailem nebo v Moodlu) b) bude organizována online výuka v Adobe Connect (nebo Google meet, nebo Zoom), přičemž bude vyžadována aktivní účast na této výuce, jejímž předpokladem je přítomnost kamery a mikrofonu na straně studenta Last update: Slezáková Jana, PhDr., Ph.D. (09.09.2022)
|
|
||
Požadavky k ukončení kurzu (klasifikovaný zápočet):
V případě kombinovaného studia vypracování písemného testu na konci semestru se ziskem aspoň 50 % možných bodů. Termíny na závěrečné kolokvium budou vypsány v SISu. Na výsledné známce se bude podílet: 30 % prezentace zpracovaných úkolů 40 % závěrečný test 30 % ústní obhajoba testu. Last update: Slezáková Jana, PhDr., Ph.D. (09.09.2022)
|
|
||
Didaktika matematiky II Sylabus: Vstup do praxe, práce s cíli Zlomky, racionální čísla, záporná čísla; relace. Protoalgebra - cesta od aritmetiky k algebře Polarita aritmetiky a geometrie, matematická gramotnost Rozvíjení porozumění geometrickým tvarům - budování porozumění na úrovni osobností jak 2D, tak 3D geometrie Geometrické pojmy, vztahy, procesy Jazyky geometrie jako nástroj komunikace i rozvíjení myšlení
Last update: Slezáková Jana, PhDr., Ph.D. (09.09.2022)
|