|
|
|
||
The course is focussed on preparation of students to their teaching practise in the domain of teaching mathematics. Students get various non-traditional mathematical environments in which they develop not only mathematical abilities but also didactical abilities formulating new problems, presuming difficultness of problems for pupils, creating cascades of problems and new mathematical environments.
Last update: Slezáková Jana, PhDr., Ph.D. (16.02.2021)
|
|
||
Otevřít studentům svět didaktiky matematiky v úzkém propojení na jejich osobní zkušenosti matematické i antropomatematické ve všech rolích, s nimiž má student zkušenost. Last update: Slezáková Jana, PhDr., Ph.D. (16.02.2021)
|
|
||
Materiály k předmětu jsou ukládány na společný sdílený prostor v Moodlu (viz Didaktika matematiky I od roku 2021). Výuka pravidelně probíhá na odkazu: https://meet.google.com/aim-gaav-cav Last update: Slezáková Jana, PhDr., Ph.D. (16.02.2021)
|
|
||
Základní literaturou je: Hejný, M., Vyučování matematice orientované na budování schémat: aritmetiky 1. stupně, UK v Praze, PedF, 2014 Další doporučená literaturara: - Hejný, M. Kuřina, F. Dítě, škola a matematika, Praha: Portál, 2009 - Hejný, M., Novotná, J., Stehlíková, N. Dvacet pět kapitol z diodaktiky matematiky, Praha, 2004, http://suma.jcmf.cz/materialy-pro-ucitele/knihy-ke-stazeni/ , http://mdisk.pedf.cuni.cz/SUMA/MaterialyKeStazeni/PublikaceKnihy/25KapitolZDM.pdf
učebnice matematiky pro 1. stupeň ZŠ Další aktuální literatura bude doporučována v seminářích a prostřednictvím kurzu v Moodlu. Last update: Slezáková Jana, PhDr., Ph.D. (16.02.2021)
|
|
||
Metody výuky jsou převážně formou interaktivní přednášky, samostudia a diskusí o nastudovaném obsahu. Last update: Slezáková Jana, PhDr., Ph.D. (16.02.2021)
|
|
||
Požadavky pro splnění předmětu jsou prodiskutovány ve výuce.
Požadavky k zápočtu v letním semestru akademického roku 2020/2021 Last update: Slezáková Jana, PhDr., Ph.D. (16.02.2021)
|
|
||
Obsah: 2. Teorie poznávání v aritmetice. Budování představ o čísle, percepce málopočetných množin. 3. Rytmus. Sémantické modely čísla a sématické ukotvení čísla. 4. Aditivní operace. Paměťové počítání, singelton, písemné algoritmy. Řešení a tvorba slovních úloh. Antisignál. Lokalita žákovy chyby. 5. Multiplikativní operace.
Last update: Slezáková Jana, PhDr., Ph.D. (16.02.2021)
|