|
|
|
||
Kurz nabízí praktický vhled do tuzemského mediálního prostředí. Přednášející klade zvláštní pozornost na
manipulativní prvky, které jsou součástí mediálního světa či na něj zprostředkovaně působí. Kromě vlivu vlastníků,
inzerce či sebe cenzury novinářů se přednášející věnuje i manipulaci v rámci politického marketingu či geopolitiky.
Na přednáškách několikrát za semestr (maximálně však 3x) vystoupí šéfredaktoři, PR manažeři či jiní mediální
odborníci. Studenti jsou o účasti mediálních odborníku informováni předem.
Poslední úprava: Skovajsová Martina, Mgr. (31.05.2018)
|
|
||
Tematické okruhy přednášek: Tuzemská média - kdo je kdo, vazby souvislosti, provázanost médií apod. Jednotlivé mediální formáty - internet, TV, tisk, rozhlas apod. Specifika jejich fungování. Inzerce a její vliv na média Public relations, aneb jak do médií proniknout a ovlivnit je Jak funguje politický marketing Manipulace v geopolitice a mezinárodních vztazích
Doporučená literatura: BEDNÁŘ, V. Krizová komunikace s médii. Praha: Grada, 2012. 183 s. ISBN 978-80-247-3780-5. IŁOWIECKI, M. - ZASĘPA, T. Moc a nemoc médií. Bratislava: Veda, 2003. 183 s. ISBN 80-224-0740-2. JEŽEK, V. - JIRÁK, J. Média a my. Praha: Akademie múzických umění, 2014. 145 s. ISBN 978-80-7331-304. LAKHANI, D. Přesvědčování: umění dosáhnout svého. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2008, 206 s. ISBN 978-80-7261-183-6. MLEZIVA, E. Diktatura informací: jak s námi informace manipulují. Plzeň: Aleš Čeněk, 2004. 133 s. ISBN 80-86898-12-1. www.MEDIAGURU.cz FTOREK, J. Public relations jako ovlivňování mínění. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1903-7. VYBÍRAL, Z. Lži, polopravdy a pravda v lidské komunikaci. 1. vyd. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-812-0 HÁJEK, P. P. Smrt ve středu. Praha: Dokořán, 2009, ISBN: 978-80-7363-269-4. HÁJEK, P. P. Smrt v sametu. Daranus, 2012, ISBN: 978-80-87423-38-7. Poslední úprava: Skovajsová Martina, Mgr. (31.05.2018)
|