|
|
|
||
Vypracování diplomové práce je tvůrčí proces. S tvorbou bakalářské práce již mají studentky a studenti zkušenosti
a ty lze nejen využít, ale i sdílet. Při práci je primárním zdrojem podpory školitel/ka, podnětné je avšak i to, pokud
mají studentky a studenti možnost své zkušenosti sdílet s kolegyněmi a kolegy, vzájemně se inspirovat a
podporovat. Proces tvorby diplomové práce představuje cestu, na které se studentky a studenti setkávají s
překážkami – ať už v porozumění problematice, nebo v realizaci výzkumu, případně i ztrátou vlastní motivace, zájmu
nebo víry v úspěšné ukončení celého procesu. Právě udržení zdravé motivace, mobilizace (vlastních) zdrojů a
systematičnosti při tvorbě DP je klíčové. Cílem je, aby tvorba diplomové práce byla nejen povinnou finální etapou
studia, ale aby právě diplomová práce a její tvorba byla zdrojem poznávání oboru, sebe sama a příležitostí pro
seberozvoj, kooperaci a kreativitu. Ve spolupráci s kolegyněmi a kolegy mají studentky a studenti možnost učit se
navzájem, podporovat se, radit si, inspirovat se a udržovat nadšení pro bádání. (ve vlastním oboru, vlastních
hranicích, svých osobních zdrojích…). Sociální kapitál v podobě kolegyň a kolegů, se kterými jsou „na jedné lodi“ a
čelí stejným „mělčinám“ a „bouřím“ je k dispozici také v podobě společné účasti na tomto předmětu.
Na první setkání lze přijít s návrhem tématu, kterému se chcete ve své DP věnovat, nebo s promyšleným
„zmatkem“ z jejího výběru – předběžné rozhodnutí o tématu DP není podmínkou účasti v semináři, ale je součástí
práce v semináři.
(Formát kurzu využívá prvky na řešení orientovaného přístupu v učení, koučinku a facilitaci)
Poslední úprava: Pištěková Romana (06.01.2022)
|
|
||
Motivovat a facilitovat přípravu a tvorbu diplomové práce, umožnit studentkám a studentům vzájemnou výměnu zkušeností a inspirace, sdílet nápady a řešení pro proces tvorby DP. Podpořit systematickou práci na tvorbě DP a pravidelné konzultace se školitelkou či školitelem. Podpořit kvalitu projektů DP tak, aby zvýšily šanci na její úspěšnou obhajobu Poslední úprava: Pištěková Romana (06.01.2022)
|
|
||
Hodnocení bude realizováno na základě aktivní práce na setkáních a závěrečného vypracování projektu DP (minimálně v podobě jejích cílů, struktury, výzkumného/aplikačního záměru a přehledu zdrojů literatury). Podmínka hodnocení: 80% účast Předmět hodnocení: Písemně zpracovaný návrh projektu DP. Poslední úprava: Pištěková Romana (06.01.2022)
|
|
||
Povinná:
Poslední úprava: Pištěková Romana (13.01.2022)
|
|
||
Obsah a struktura:
Kurz probíhá formou 4 setkání s krátkým úvodem a skupinovou práci studentek a studentů s oporou otázek podporujících na řešení orientovaný rozhovor a následné skupinové a samostatné reflexe. Setkání jsou realizována formou skupinové práce, která bude zaměřena na sdílení procesů tvorby projektu DP. Setkání budou sestávat z prezentace a diskusí o vlastní práci v jednotlivých etapách tvorby projektu DP. Součástí obsahu skupinové diskuse je i cílená zpětná vazba. Každé setkání je ukončeno závěrečným didakticky zpracovaným sumárem z diskusí s doporučeními pro další práci. Studentky a studenti mají též možnost analyzovat již obhájené DP, identifikovat silná místa v těchto pracích. Klíčové jsou diskuse ve skupinách s prvky reflektujících týmu a samostatná práce studentek a studentů. SETKÁNÍ 1:Proces tvorby DP, logika struktury závěrečné práce a je „naplňování“. SETKÁNÍ 2: Výběr a formulace tématu DP (téma, cíle, přehled východisek) SETKÁNÍ 3: Návrh projektu DP a projektu výzkumu pro DP (struktura práce v kontextu zvoleného tématu a cílů DP, formulace výzkumného problému a výzkumné strategie včetně metod) SETKÁNÍ 4: Tvorba textů pro DP (jako východisko pro finální podobu DP Výstup: Student/ka: Dokáže formulovat téma DP, cíle práce i dílčích částí Posílí vlastní motivaci i motivaci kolegyň a kolegů pro tvorbu DP Zformuluje vlastní projekt diplomové práce v jeho klíčových bodech Rozumí kritériím pro hodnocení kvality DP. Poslední úprava: Pištěková Romana (17.01.2022)
|