|
|
|
||
Hlavním cílem výuky odborné praxe je zvládnout odbornou terminologii a metodický popis činností v jednotlivých
tématech základní a speciální tělesné přípravy s důrazem na boj zblízka a vojenské lezení. Výcvik navazuje přímo
na zvládnutí jednotlivých tematických částí jednotlivých témat základní a speciální tělesné přípravy. Při výuce je
kladen důraz na schopnost kontrolovat koordinaci provádění vlastních pohybů, na komunikaci při vedení výcviku,
na aktivitu a přístup k výcviku. Jasně je specifikována terminologie jednotlivých cviků, cvičení, činností a materiálu.
Precizně jsou prakticky předváděny jednotlivé techniky a činnosti z obsahu témat speciální tělesné přípravy včetně
jejich odborného popisu. Na výuku se student připravuje zpracováním dokumentace (písemné přípravy) v
závislosti na cílové skupině a časových možnostech.
Poslední úprava: Fedák Josef, Mgr. (17.09.2020)
|
|
||
Cílem předmětu odborné praxe je zvládnoutí odborné terminologie a metodických popisů činností v jednotlivých tématech základní a speciální tělesné přípravy s důrazem na boj zblízka a vojenské lezení. Terminologické významy a metodické popisy navazují na dovednosti zvládnuté v předmětech ZSTP I a ZSTP II. Studenti vedou určitou část hodiny boje zblízka nebo vojenského lezení, kde je kladen důraz především na terminologické vyjadřování a metodické popisy dovedností. Součástí odborné praxe je i plánování a příprava přesunu, kde je pozornost zaměřena v souvislosti s cílem přesunu na časový plán a orientaci v terénu. Dále potom na organizaci výročního přezkoušení a tělovýchovných akcí v rámci resortu Ministerstva obrany. Na výuku se student připravuje zpracováním dokumentace (písemné přípravy) v závislosti na cílové skupině a časových možnostech. Poslední úprava: Fedák Josef, Mgr. (17.09.2020)
|
|
||
Výstupní požadavky: cílové znalosti a dovednosti
Výstupním požadavkem je zpracování písemné přípravy a následné vedení praktické části výuky v níže uvedených tématech:
Didaktika a bezpečnost při vedení výcviku ve STP
Příprava přesunu - orientace v terénu I
Příprava přesunu - orientace v terénu II
Vedení části výcvikové hodiny - základní techniky
Vedení části výcvikové hodiny - sebeobranné techniky
Vedení části výcvikové hodiny - cvičný úderový boj
Vedení části výcvikové hodiny - jištění a lezení
Vedení části výcvikové hodiny - slaňování
Vedení části výcvikové hodiny - výstupy po laně
Praxe v základní tělesné přípravě
Vyhodnocení vedení výcviku je posuzováno na základě níže uvedených kritérií:
K hodnocení je použita škála v tabulce 1. Z jednotlivých kategorií je vytvořen celkový skór (součet). Vyhodnocení je uvedeno v tabulce 2. Při získání 0 bodů z jakékoliv kategorie je celkové hodnocení „nesplnil“.
Tabulka 1 Škála pro hodnocení vedení výcviku
Hodnocení
Popis hodnocení
Body
Technický popis
Hodnocení technického popisu.
0 1 2
Terminologie
Hodnocení přesnosti používání terminologie.
0 1 2
Interakce
Hodnocení komunikace s cvičenci.
0 1 2
Posloupnost
Hodnocení přiměřenosti výcviku k dané cílové skupině v souvislosti s použitými didaktickými styly a metodami.
0 1 2
Projev či
Stylistika
Hodnocení celkového projevu při slovním popisu
0 1 2
Organizace
Organizace při vedení výcviku (kázeň a celkové uspořádání)
0 1 2
Poslední úprava: Fedák Josef, Mgr. (17.09.2020)
|
|
||
VĚSTNÍK MO. (2011). Služební tělesná výchova v rezortu Ministerstva obrany (NVMO č.12/2011). Praha: MO.
VÁGNER, M., SÝKORA, K., BARTÁK, E. & DOLEŽEL, M. (2010). Speciální tělesná příprava - zkušební řády, programy instruktorských kurzů a profesní minimum (PUB 71-84-01). Vyškov: VydOd OIT IRo VeV - VA.
Ministerstvo obrany. (1998) Vojensko-praktické lezení (Těl-51-1). Praha: AČR.
Ministerstvo obrany. (1999) Překonávání překážek a házení (Těl-51-2). Praha: MO.
Ministerstvo obrany. (2017) Boj zblízka (Pub 71-84-02). Vyškov: VA
Ministerstvo obrany. (2016) Základy přežití (pub 71-84-03). Vyškov: VA
Ministerstvo obrany. (2006) vojenský pětiboj (pub 75-85-01). Vyškov: VA
BARTÁK, E. a kol. (2008). Výukové DVD vojenského lezení. Praha: AWT s r.o./ X-treme video.
VÁGNER, M. a kol. (2008). Výukové DVD a multimediální učebnice 1. stupně boje zblízka. Praha: AWT s r.o./ X-treme video.
VÁGNER, M. a kol. (2008). DVD - Základy boje na zemi. Praha: VO FTVS UK.
VGHÚ. (2005). Základy orientace v terénu. Dobruška: VGHÚ.
VÁGNER, M. (2008). K teorii boje zblízka. Praha: Karolinum.
MORROW, J. R., JACKSON, A. L., DISCH, J. G. & MOOD, D. P. (2005) Measurement and Evaluation in Human Performance. Champaign: Human kinetics.
SVOBODA, B. (2000). Pedagogika. Praha: Karolinum.
SVOBODA, B. (2007). Pedagogika sportu. Praha: Karolinum.
RYCHECKÝ, A., & FIALOVÁ, L. (2004). Didaktika školní tělesné výchovy. Praha: Karolinum. Poslední úprava: Fedák Josef, Mgr. (17.09.2020)
|
|
||
vedení výcviku v tématice základní tělesné přípravy odborná stáž s logistickým zaměřením Poslední úprava: Fedák Josef, Mgr. (26.11.2010)
|
|
||
Didaktika a bezpečnost při vedení výcviku ve STP
Příprava přesunu - orientace v terénu I
Příprava přesunu - orientace v terénu II
Vedení části výcvikové hodiny - základní techniky
Vedení části výcvikové hodiny - sebeobranné techniky
Vedení části výcvikové hodiny - cvičný úderový boj
Vedení části výcvikové hodiny - jištění a lezení
Vedení části výcvikové hodiny - slaňování
Vedení části výcvikové hodiny - výstupy po laně
Praxe v základní tělesné přípravě
Praxe v základní tělesné přípravě
Praxe v základní tělesné přípravě
Praxe v základní tělesné přípravě
Praxe v základní tělesné přípravě Poslední úprava: Fedák Josef, Mgr. (17.09.2020)
|
|
||
Distanční způsob výuky bude probíhat využitím aplikace MS Teams a Zoom.
Student bude do předmětu v aplikaci MS Teams přihlášen využitím emailu registrovaným v SIS koordinátorem pro E-learning.
V aplikaci MS Teams budou dostupné distanční texty u přednášek.
Online přenos nebo videozáznam u semináře a cvičení bude probíhat v aplikaci Zoom. Odkaz na videozáznam bude zveřejněn předem v aplikaci MS Teams.
V kalendáři aplikace MS Teams jsou uvedeny aktuální hodiny a odkazy na online výuku v aplikaci Zoom.
Přednášky a videa budou studentům dostupná nejpozději druhý den po jejich uskutečnění. Poslední úprava: Fedák Josef, Mgr. (17.09.2020)
|