|
|
|
||
Předmět je orientován na problematiku herních aktivit v prostředí OSP, zejména osob se zdravotním postižením.
Obsahuje informace o sportovních hrách u zdravých osob, modifikacích a rozdílech sportovních her u OSP dle
charakteru postižení a typu prostředí, ve kterém se pohybují. Těžiště předmětu tvoří základní pohybová orientace
(herní dovednosti) a didaktické postupy pro využití herních aktivit a jejich aplikaci ve školní tělesné výchově a
zájmové pohybové aktivitě.
Poslední úprava: Kokštejn Jakub, Mgr., Ph.D. (14.10.2020)
|
|
||
Student je schopen předvést a vysvětlit základní herní dovednosti, které jsou obsahem herního výkonu Student zná klasifikaci typů OSP pro jednotlivé sportovní hry Student zná modifikaci pravidel sportovních her a je schopen řídit utkání dané sportovní hry podle nich Student dokáže uplatnit znalosti didaktických forem, metod a stylů v herním tréninku vybraných herních dovedností Poslední úprava: Kokštejn Jakub, Mgr., Ph.D. (19.11.2023)
|
|
||
KÁBELE, Josef. Sport vozíčkářů. Praha, 1992. ISBN 80-7033-233-6.
MARTENS, Rainer. Úspěšný trenér: třetí, doplněné vydání. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1011-0.
PSOTTA, Rudolf a Michael VELENSKÝ. Základy didaktiky sportovních her. Praha: Karolinum, 2009. ISBN 978-80-246-1694-0.
TÁBORSKÝ, František. Sportovní hry I., II. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-1330-6.
TÁBORSKÝ, František. Základy teorie sportovních her: učební text pro bakalářské studium. Praha: UK FTVS, 2007. ISBN 978-80-86317-48-9.
VELENSKÝ, Michael. Průpravné hry. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-246-0970-3. Poslední úprava: Hojka Vladimír, Mgr., Ph.D. (01.02.2019)
|
|
||
Tematické okruhy: 1. Pohybové, průpravné a sportovní hry OSP 2. Herní aktivity osob s tělesným postižením a jejich modifikace 3. Herní aktivity osob s tělesným postižením a jejich modifikace 4. Herní aktivity SH osob se zrakovým postižením a jejich modifikace 5. Herní aktivity osob s mentálním postižením a jejich modifikace 6. Herní aktivity osob se sluchovým postižením a jejich modifikace 7. Didaktické postupy aplikace herních aktivit v prostředí OSP 8. Didaktické formy v oblasti herních aktivit OSP 9. Didaktické metody v oblasti herních aktivit OSP 10. Zadání a pokyny pro vypracování seminární práce 11. Hodnocení, kontrola, zpětná vazba 12. Diference přístupů, didaktické styly 13. Efektivita a rizika herních aktivit v prostředí OSP 14. Prezentace a hodnocení seminárních prací Poslední úprava: Hojka Vladimír, Mgr., Ph.D. (01.02.2019)
|
|
||
V případě nutnosti distanční výuky bude výuka probíhat prostřednictvím platformy MS Teams/Zoom nebo emailem. Poslední úprava: Kokštejn Jakub, Mgr., Ph.D. (14.10.2020)
|