PředmětyPředměty(verze: 970)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
CJ I – management sportu – AJ - PJAZ199N
Anglický název: CJ I - Professional Language - Sports management (English)
Zajišťuje: Katedra managementu sportu (51-300100)
Fakulta: Fakulta tělesné výchovy a sportu
Platnost: od 2024
Semestr: zimní
Body: 0
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (0)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Garant: doc. Mgr. William Morea Crossan, Ph.D.
Anotace -
Výuka anglického jazyka je zaměřena na porozumění a interpretaci odborných textů. Cílem je rozšíření jazykové kompetence na oblast managementu tělesné výchovy a sportu.
Poslední úprava: Voráček Josef, PhDr., Ph.D. (01.07.2022)
Cíl předmětu -

1.    Rozšířit anglickou odbornou slovní zásobu v oblastech organizace sportu, sportovního managementu, sportovního marketingu, public relations a sociálních médií.
2.    Porozumět komplexním anglickým textům z oblasti sportovní organizace, sportovního managementu, sportovního marketingu, public relations a sociálních médií.
3.    Analyzovat anglické případové studie z oblasti sportovní organizace, sportovního managementu, sportovního marketingu, public relations a sociálních médií.
4.    Provést brainstorming možných řešení zadaných případových studií.
5.    Najděte podobnosti a rozdíly mezi organizací sportu, managementem, marketingem, public relations a sociálními médii v jiných kontextech a v kontextu českého sportu.
6.    Hypotetizujte možné aplikace z probíraných případových studií na český sportovní kontext.

Poslední úprava: Crossan William Morea, doc. Mgr., Ph.D. (29.08.2023)
Literatura -

Angličtina

MULLIN, B. J., HARDY, S., SUTTON, WA.: Sport Marketing. Human Kinetics, 2014. ISBN 9781450424981

PEDERSEN, P., THIBAULT, L.: Contemporary Sport Management. Human Kinetics, 2014. ISBN 9781450496919

Poslední úprava: Voráček Josef, PhDr., Ph.D. (01.07.2022)
Požadavky ke zkoušce -
  • Pravidelná docházka do výuky. Tolerovány jsou 2 absence za semestr. Za 3. a 4. nepřítomnost učitel studentovi přidělí náhradní práci podle vlastního uvážení. 5 absencí a více se rovná nesplnění zápočtových požadavků. Výjimkou je individuální studijní plán.
  • V průběhu semestru písemné zpracování vybraného tématu a jeho ústní prezentace (cca 8 - 10 min.; písemná příprava na základě studia odborné literatury v anglickém originále).

Poslední úprava: Voráček Josef, PhDr., Ph.D. (01.07.2022)
Sylabus -
Obsah

1. Sportovní organizace v anglosaských zemích/v Německu, Rakousku a Švýcarsku

2. Sport jako produkt a obchod

3. Management sportu

4. Marketing ve sportu

5. Public relations ve sportovních organizacích

6. Sponzoring ve sportu

7. Management volného času

8. Management sportovních zařízení

Poznámka:

Při koncipování jazykového kurzu zaměřeného na odborný jazyk je nezbytné zohlednit rovněž lingvodidaktické hledisko, což se promítá do počtu zvolených tematických okruhů.

Poslední úprava: Pokorná Eva, PhDr., Ph.D. (06.09.2019)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK