|
|
|
||
Hudebně pohybová výchova je zaměřena na rozvoj vnímání rytmu hudby v souladu s rytmem pohybu a na osvojování
esteticko koordinačních dovedností. Využívá cvičení bez náčiní a s náčiním. Rozvíjení tvořivosti směřuje ke tvorbě
hudebně pohybové kompozice (motivů, etud, skladeb). Motivační práce s imaginací pro osoby se speciálními potřebami.
Výuka oboru tanec rozšiřuje poznatky o různých formách cvičení s hudbou. Poznávání a nácvik lidových tanců je součástí
výchovy k národnímu uvědomění a studiu kulturní tradice našeho prostředí. Další tance, taneční techniky a tanečními styly
zvyšují počet znalostí oboru, přispívají k hudebně pohybové výchově a podněcují pohybovou tvořivost.
Poslední úprava: Chrudimský Jan, Mgr., Ph.D. (11.10.2010)
|
|
||
Hudebně pohybová výchova je zaměřena na rozvoj vnímání rytmu hudby v souladu s rytmem pohybu a na osvojování esteticko koordinačních dovedností.Rozvíjení tvořivosti směřuje ke tvorbě hudebně pohybové kompozice (motivů, etud, skladeb). Motivační práce s imaginací pro osoby se speciálními potřebami. Výuka oboru tanec rozšiřuje poznatky o různých formách cvičení s hudbou. Další tance, taneční techniky a tanečními styly zvyšují počet znalostí oboru, přispívají k hudebně pohybové výchově a podněcují pohybovou tvořivost. Poslední úprava: Chrudimský Jan, Mgr., Ph.D. (11.10.2010)
|
|
||
Povinná:
1. BONUŠ, J. Country tance. Praha : Dvorana, 1991. 2. DRDÁCKÝ, F. Lidové tance. Praha : Olympia, 1983, 220s. 3. KOLEKTIV. Gymnastika. Praha : Karolinum, 2003, 90s. ISBN 80-246-0661-5 4. KOLEKTIV. Gymnastika. Praha : Karolinum, 2009, 114s. ISBN 978-80-246-1733-6 5. KOS, B. Lidové a společenské tance. Praha : FTVS UK (učební text), 1973 6. MIHULE, J., ŠŤASTNÁ, D. Rytmická gymnastika. Praha : Karolinum, 1993, 222 s. ISBN 382-198-92 7. NOSÁL, Š. Choreografia ludového tanca. Bratislava : SPN, 1984. 8. NOVOTNÁ, V. Pohybová skladba Praha : Karolinum, 1999. ISBN 80-7184-860-3 Poslední úprava: Chrudimský Jan, Mgr., Ph.D. (11.10.2010)
|
|
||
Požadavky k zápočtu:
Poslední úprava: Chrudimský Jan, Mgr., Ph.D. (11.10.2010)
|
|
||
Obsah výuky: Přednášky a semináře:1.-2. Úvod od problematiky hudebně pohybové výchovy a tance. 3.-4. Základní hudební pojmy a jejich pohybová interpretace. 5.-6. Technika cvičení bez náčiní: chůze, běh, taneční kroky a jejich rytmické a prostorové variace. 7.-8. Technika cvičení s náčiním: rytmické náčiní a využití netradičního náčiní. 9.-10. Improvizace, tvorba pohybových motivů 11.-12. Tvůrčí činnost - spolupráce jednotlivců a skupiny 13.-14. České lidové tance, taneční kroky - polka, mazurka, sousedská, řezanka, poskočný krok, obkročák. 15.-16. Tance: Švec, Boleslav, Manická, Jihočeská kolečka, Kalamajka, Šotyš, Polonéza, Šátečkový. 17.-18. Moravské lidové tance, taneční kroky - valašský krok, lašská polka,odzemkové kroky. Tance: Dráteník, Pilky, Černá vlnka. 19.-20. Country tance, taneční kroky: chůze, polka, swing. Tance: Zuzana, Nine pine, Virginia reel. 21.-22. Vybrané tance jiných národů - Řecké, Moldavské, Makedonské, Španělské. Seznámení se s tanci, jejich hudebními a tanečními zvláštnostmi a s možnostmi jejich využití v praxi. 23.-24. Jazzová technika - základy jazzové techniky, rytmická cvičení, pohybové izolace, základní kroky, drobné variace - improvizace. 25.-26. Taneční improvizace, vlastní tvorba motivů, etud a skladeb. 27.-28. Opakovací lekce a zápočty. Poslední úprava: Chrudimský Jan, Mgr., Ph.D. (11.10.2010)
|