|
|
|
||
Didaktika 1 v navazujícím magisterském studiu se zaměřuje na vytváření a rozvíjení schopností studentů připravit a vést vyučování výtvarné výchovy. Hlavními tématy jsou: příprava a reflexe vlastních didaktických projektů s cílem rozvíjet vizuální gramotnost žáků; struktura vyučovacích celků; cíle a metody výtvarné výchovy; vyučovací jednotky; struktura přípravy na hodinu; ověřování úloh; evaluace didaktických projektů a realizované výuky. Rozvoj didaktického portfolia.
Studium směřuje k formování a reflexi vlastního profilu výtvarného pedagoga. V kurzu jsou analyzovány vyučovací jednotky z náslechů i vlastních výstupů v rámci oborové praxe. Studenti provádějí jejich evaluaci a konceptovou analýzu. Studenti si založí a vedou vývojové didaktické portfolio, které je základem formování jejich vlastního, osobitého pojetí výuky a profesní identity.
Cíle a metody výtvarné výchovy; struktura přípravy na hodinu; ověřování úloh; založení portfolia analýzy vyučovacích jednotek z oborové praxe; evaluace a konceptová analýza pozorovaných i odučených hodin; prezentace portfolia.
Poslední úprava: Jakubcová Hajdušková Lucie, Mgr., Ph.D. (04.02.2025)
|
|
||
rozvíjet profesní kompetence, znalosti, dovednosti a postoje studentek a studentů nutných pro plánování, realizaci a evaluaci projektového vyučování ve výtvarné výchově Poslední úprava: Jakubcová Hajdušková Lucie, Mgr., Ph.D. (26.02.2025)
|
|
||
Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky: 1 hodina Doba očekávané přípravy na 1 cvičení: 1 hodina Samostudium literatury (za semestr): 20 hodin Práce se studijními materiály (za semestr): 15 hodin Plnění průběžných úkolů (za semestr): 30 hodin Seminární práce: 15 hodin Příprava na zkoušku a zkouška: 15 hodin Poslední úprava: Jakubcová Hajdušková Lucie, Mgr., Ph.D. (04.02.2025)
|
|
||
Zápočet + zkouška Aktivní participace na odborných debatách ve studijních skupinách. Vypracování průběžně zadávaných úkolů. ZK Odborná debata. Prezentace tématu k projektovému vyučování. Čas prezentace: 10 minut (studenstský formát) a 5 minut diskuse. Poslední úprava: Fulková Marie, doc. PhDr., Ph.D. (04.02.2025)
|
|
||
FULKOVÁ KITZBERGEROVÁ, Diskursivní model didaktiky výtvarné výchovy, Poster pro InSEA Plzeń Novotná, M. Fulková, M.: Hledání Japonska. Transkulturní insirace ve výtvarné edukaci. Praha: PedF UK, 2023 Kafková, Helena. Plánování výtvarných činností. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2019. KITZBERGEROVÁ, L., Didaktika výtvarné výchovy, elektronická verze, PedF Uk v Praze, 2014 Ukázky dobré praxe. Soubor videohospitací. Interní materiál KVV PedF UK. 2019 Poslední úprava: Jakubcová Hajdušková Lucie, Mgr., Ph.D. (04.02.2025)
|
|
||
přednáška seminář - student/ka s oporou v nastudované didaktické a odborné literatuře funkčně transformuje vizuálně kulturní a umělecký obsah do vzdělávacího obsahu výtvarné výchovy (KRAU 1.1) - student/ka s oporou v nastudované didaktické a odborné literatuře vysvětlí klíčové kategorie, pojmy a problémy (projektové vyučování, mezipředmětové vztahy, vazba výuky na ŠVP a RVP) (KRAU 1.1) - student/ka navrhne tříměsíční projektové vyučování výtvarné výchovy pro vybranou cílovou skupinu (KRAU 1.1, 1.2, 2.1 – 2.5) - student/ka formuluje (s oporou v nastudované odborné literatuře a na základě vlastní reflektované zkušenosti z praxí) vzdělávací potřeby vybrané cílové skupiny (KRAU 2.2, 2.4) - student/ka formuluje a reflektuje vlastní zkušenosti, postoje a názory na výtvarné vzdělávání a respektujícím způsobem je porovnává a diskutuje v rámci studijní skupiny (KRAU 6.1)
KRAU = kompetenční profil absolventa/absolventky učitelství https://msmt.gov.cz/uploads/kompetencni_ramec_absolventa_2023_10.pdf Poslední úprava: Jakubcová Hajdušková Lucie, Mgr., Ph.D. (26.02.2025)
|