|
|
|
||
Předmět přispívá k rozvoji didaktického myšlení a didaktických dovedností. Je zaměřen na didaktickou analýzu vybraných témat pedagogických předmětů a na plánování, modelovou realizaci a reflexi výuky. Vede studující k systematické dokumentaci a evaluaci svých pedagogických zkušeností v didaktickém portfoliu.
Cíl: Studující rozvíjejí své dovednosti plánovat, realizovat a hodnotit výuku. Tyto dovednosti doloží prostřednictvím svého didaktického portfolia a odborné argumentace.
Obsahové vymezení:
1. Úloha motivace ve výuce pedagogických předmětů, aktivizace učení žáků.
2. Modely výuky, transmisivní a konstruktivistické vyučování pedagogických témat.
3. Formy a metody výuky pedagogiky, efektivní výukové strategie.
4. Kognitivní a afektivní cíle ve výuce pedagogických předmětů. Hodnocení výsledků učení žáků, zpětná vazba a formativní hodnocení.
5. Plánování vyučovací hodiny, didaktická analýza učiva vybraného tématu z oblasti úvodu do pedagogiky. Modelová výuka a její reflexe.
6. Plánování vyučovací hodiny, didaktická analýza učiva vybraného tématu z oblasti pedagogiky volného času. Modelová výuka a její reflexe.
7. Plánování vyučovací hodiny, didaktická analýza učiva vybraného tématu z oblasti předškolní pedagogiky. Modelová výuka a její reflexe.
8. Plánování vyučovací hodiny, didaktická analýza učiva vybraného tématu z oblasti speciální pedagogiky. Modelová výuka a její reflexe.
9. Plánování vyučovací hodiny, didaktická analýza učiva vybraného tématu z oblasti dějin pedagogiky. Modelová výuka a její reflexe.
10. Reflexe a hodnocení příprav na vyučovací hodiny, systematické uspořádání a evaluace materiálů v didaktickém portfoliu. Poslední úprava: Zvírotský Michal, PhDr., Ph.D. (23.05.2020)
|
|
||
Kyriacou, C. (2012). Klíčové dovednosti učitele: cesty k lepšímu vyučování (Vyd. 4). Praha: Portál. Musil, R. (2014). Pedagogika pro střední pedagogické školy. Praha: Informatorium. Národní ústav pro vzdělávání: Rámcové vzdělávací programy [Online]. (2019). Retrieved from http://www.nuv.cz/t/rvp Petty, G. (2013). Moderní vyučování (6., rozš. a přeprac. vyd.). Praha: Portál. Skalková, J. (2007). Obecná didaktika: vyučovací proces, učivo a jeho výběr, metody, organizační formy vyučování. Praha: Grada. Stodůlková, E., & Zapletalová, E. (2015). Pedagogika pro střední školy (Druhé, aktualizované a rozšířené vydání). Beroun: Machart. Šeďová, K., Švaříček, R., & Šalamounová, Z. (2012). Komunikace ve školní třídě. Praha: Portál. Vališová, A., Kasíková, H., & Bureš, M. (2011). Pedagogika pro učitele (2., rozš. a aktualiz. vyd). Praha: Grada. Zormanová, L. (2014). Obecná didaktika: pro studium a praxi. Praha: Grada. Poslední úprava: Zvírotský Michal, PhDr., Ph.D. (23.05.2020)
|
|
||
On-line studijní opora: https://dl1.cuni.cz/enrol/index.php?id=7984 Heslo pro hosty: akredkpg19 Poslední úprava: Zvírotský Michal, PhDr., Ph.D. (23.05.2020)
|