PředmětyPředměty(verze: 970)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Zauč se! - OPNK2K002C
Anglický název: Get Learn to it
Zajišťuje: Děkanát (41-DEKAN)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2024
Semestr: oba
E-Kredity: 3
Rozsah, examinace: 0/2, Z [HT]
Počet míst: zimní:neurčen / 20 (20)
letní:neurčen / neurčen (20)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence: critical thinking
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Další informace: http://Garant předmětu: Veronika Laufková. Lektorky: Markéta Sochovská, Hanka Kuzníková (Začni učit: https://zacniucit.cz/)
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Vyučující: Mgr. Markéta Sochovská
Anotace
Na základě donesených materiálů z vlastní výuky dochází k upevňování učitelského sebepojetí a nabývání profesního sebevědomí. Na každé setkání si studující přinesou kousek materiálu z výuky - přípravu, žákovskou práci, instrukce, položenou otázku, nahrávku…, vždy na určité téma: Jak učím a jak chci učit Jak na přípravy Jak na složité situace Jak se dobře ptát a zadávat Skupina se vzájemně podporuje v hluboké reflexi materiálů, hledá na odpověď na otázky “co se dělo ve výuce/mezi žáky?” “co jsem zamýšlel/a a co se pak ve výuce dělo?” “co zachovám/udělám jinak?” Lektorky vedou skupinu k reflexi a pomáhají studujícím sledovat, jestli ve výuce volí takové metody a prostředky, které jsou souladu s jejich chtěným profesním já, kde jsou jejich silné stránky a na rozvoj ve které oblasti se zaměřit.
Poslední úprava: Laufková Veronika, PhDr., Ph.D. (08.08.2024)
Podmínky zakončení předmětu

Aktivní účast, sdílení zkušeností

Mikrovýstup

Poskytování vzájemné zpětné vazby

Poslední úprava: Laufková Veronika, PhDr., Ph.D. (09.08.2024)
Výsledky učení

Rozvíjené kompetence (dle Kompetenčního rámce absolventky a absolevnta učitelství):

  • používání popisného jazyka

  • práci se strukturou a cíli vyučovací hodiny

  • plánování výuky podle učebních potřeb žáků

  • plánování výuky která aktivizuje žáky

  • formulace srozumitelných zadání úkolů, ověřování porozumění žáků

  • formulace chtěných a nechtěných učitelských já

  • využívání reflexe pro plánování svého dalšího rozvoje

  • citlivost k terminologii kompetenčního rámce

  • uvědomění svých silných stránek

  • profesní spolupráce, dávání a přijímání zpětné vazby

Poslední úprava: Laufková Veronika, PhDr., Ph.D. (09.08.2024)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK